V Evropské unii vstoupila v platnost nová pravidla odpočinku profesionálních řidičů, především šoférů kamionů a autobusů. Největší změnou je, že řidiči si nyní budou muset odpočinout alespoň devět hodin denně. Dosud to bylo o hodinu méně. Zatímco před změnou mohli šoféři v týdnu řídit až 74 hodin, po přijetí nového nařízení je to 56 hodin.
V Evropské unii vstoupila v platnost nová pravidla odpočinku profesionálních řidičů, především šoférů kamionů a autobusů. Největší změnou je, že řidiči si nyní budou muset odpočinout alespoň devět hodin denně. Dosud to bylo o hodinu méně.
Zatímco před změnou mohli šoféři v týdnu řídit až 74 hodin, po přijetí nového nařízení je to 56 hodin. Každé dva týdny rovněž budou muset strávit alespoň 45 hodin v kuse povinným odpočinkem. Nově také není možné dělit povinnou 45minutovou přestávku po 4,5 hodině jízdy do tří čtvrthodinových pauz. To fakticky dovolovalo strávit skoro devět hodin za volantem s jedinou čtvrthodinovou pauzou na oddech.