Menu Zavřít

Rodinná alternativa

18. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Jelikož Škoda Auto stále mírně ztrácí procenta v tuzemském prodeji vozů, ostatní automobilky se o to více snaží jí nějakého toho zákazníka odlákat. Zvláště když sám šéf mladoboleslavského výrobce Vratislav Kulhánek nedávno připustil, že podíl na českém trhu ve výši kolem padesáti procent je dlouhodobě neudržitelný. Ford Fiesta v akční nabídce pod názvem Family má spadeno na kupující fabií.
Třídveřová verze se zážehovým motorem o objemu 1299 cm3 stojí bez deseti korun 250 tisíc a konkuruje jak autu z Mladé Boleslavi (Junior 1,2 za 259 900 Kč), tak nejprodávanějšímu importovanému vozu Peugeotu 206 (s agregátem 1,1 litru za 273 900 Kč). Porovnání však není zcela fér, protože u zmíněných modelů nejde o akční ceny. Týdeník EURO testoval automobil o padesát tisíc dražší, který měl pod kapotou benzinovou čtrnáctistovku a o dvojici dveří víc.
Osmdesát koní, které jdou z agregátu vymáčknout, dělá z malé fiesty dokonale živý vůz. Ve městě se rychle proplétá úzkými uličkami a parkování jí nečiní díky výborné ovladatelnosti a skromným rozměrům nejmenší potíže. Na delších cestách zase z utlumeného motoru řidiče hlava nebolí, auto s ním navíc i ve stotřicítce ihned reaguje na sešlápnutí plynu, což usnadňuje případné předjíždění. Vytknout by se dalo měkčí polstrování sedadel, z něhož právě po několikasetkilometrových trasách mohou cestující bolet záda.
Auto bezproblémově sedí na leckdy nerovných českých dálnicích i na okresních silnicích. Při rychlém nájezdu do ostřejších zatáček se sice karoserie mírně naklání, ale podvozek drží dobře a jede tam, kam řidič chce. Pozitivní dojem z fiesty podporují brzdy odpovídající charakteru vozu a přesná převodovka s krátkou řadicí pákou. Nepříjemné jsou při řízení pouze silné přední sloupky, jež zhoršují výhled při odbočování.
Strohý interiér vylepšuje kůží potažený volant, který dobře padne do ruky, jinak vnitřek kabiny žádným stylistickým prvkem nepřekvapí. Udivuje zato dostatkem prostoru pro cestující v obou řadách sedadel. Pro pět dospělých to sice příliš pohodlné není, ale názvem Family zcela jistě nebyla míněna rodina včetně dalšího příbuzenstva.
Ford Fiesta ve svém pětidveřovém provedení míří hlavně na mladé a nepříliš movité rodiny, kterým rozšiřuje možnost volby cenově přijatelného vozu. Nejlevnější třídveřová varianta svou koncepcí působí jako ideální druhý vůz do domácnosti. Ford Fiesta 1,4 Family Motor zážehový čtyřválec
Objem 1388 cm3
Max. výkon 58 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 168 km/h
Průměrná spotřeba 6,4 litru na 100 km
Základní cena 299 990 Kč

bitcoin_skoleni

Plusy
- příznivá cena
- prostorný interiér
- agilní motor

Minusy
- příliš měkké sedačky
- přední sloupky zhoršující výhled
- mírný náklon v zatáčkách

  • Našli jste v článku chybu?