Češi v roce 2009, kdy na většinu rodin plnou vahou dolehla ekonomická krize, začali výrazně šetřit. Jako vždy po svém.
Autor: Jakub Stadler
Z průzkumu úvěrové společnosti Home Credit vyplývá, že lidé daleko více než v předchozích letech využívají nejrůznějších akčních nabídek, slev a dalších motivačních podnětů obchodníků.
První, co jsme si ochotni odpustit, je luxus. Odkládají se návštěvy luxusních restaurací, nákupy drahých vozidel a oblečení. Namísto pořizování nových výrobků si raději půjčujeme na nářadí, abychom si staré spotřebiče opravili sami, namísto nových aut si raději pořídíme ojetý vůz z autobazaru apod.
Češi stále častěji kupují vrtačky, svářečky, sady nářadí, pily, stavebniny a další nástroje pro řemeslníky. Investují také do zateplování domácností.
Pokud už se rozhodneme pro nákup nového výrobku, zpravidla jde o technologickou nabídku, velmi kvalitní výrobek nebo obzvláště výhodnou koupi.
Ještě, že máme chaty
Návyky z dob minulých v mnohých z nás stále přetrvávají a teď, v době krize, se opět hodí. Na scénu se vracejí pobyty na chatách a chalupách. Podle statistik Home Creditu totiž byli lidé letos opatrnější i při nákupu dovolené.
Více na Aktuálně.cz.