Jak vypadá úspěšný byznysový rok, o tom by mohla vyprávět technologická agentura Actum Digital, jež se zabývá vývojem pokročilých softwarových řešení pro správu a zlepšování zákaznické zkušenosti, obchodu a dat. Vloni zaznamenala zvýšený zájem o digitální platformy, a to především ze strany B2B firem působících hlouběji v dodavatelském řetězci, které se začaly soustředit na zlepšování uživatelské zkušenosti a přesun do cloudu.
„Náš obrat dosáhl 425 milionů korun a tento rok plánujeme tržby zvýšit o dalších 37 procent a přiblížit se k metě 600 milionů,“ říká šéf Actum Digital Tomáš Vondráček. „Důvěru v ambiciózní cíl nám dává silná poptávka a pestrá paleta připravovaných projektů po celém světě. Intenzivně se do digitalizace pouští firmy, které tradičně působily v B2B prostředí, kde se na uživatelskou digitální zkušenost zatím tolik nehrálo,“ dodává.
Vondráček dále uvádí, že B2B firmy díky kompletnímu přechodu do cloudu předběhnou, co se samotného procesu digitalizace týče, i některé společnosti ze sektoru B2C. Jeho firma rozšířila nabídku technologií o systém SAP CX se zaměřením na zákaznickou zkušenost, protože většina B2B klientů má s touto platformou zkušenosti a při digitalizaci pro ně bude jasnou volbou i do budoucna. Onen zvýšený zájem o digitalizaci pak Vondráček přičítá trendu takzvané konzumerizace – zákazník od podnikových systémů vyžaduje podobný komfort a možnosti, jaké mu v dnešní době dávají mobilní aplikace či e-shopy.
Právě pro takové zákazníky vyvíjí Actum Digital řešení postavená na technologiích Sitecore, Kentico nebo Microsoft. Minulý rok zařadila agentura do sítě klientů více než 20 středních a velkých firem z Německa, zemí Beneluxu nebo USA. K výrazným úspěchům patří také realizace projektů pro globální strojírenskou firmu Dormer Pramet, rodinného dodavatele potravin Nicholas and Company z amerického Salt Lake City a největšího českého prodejce koupelnového vybavení Siko.
Společnost momentálně disponuje 260 zaměstnanci, z nichž necelé dvě třetiny pracují na dálku, tedy mimo pražskou kancelář v budově Visionary. Tato skupina se ale v letošním roce pravděpodobně rozšíří, Vondráček totiž chce svůj tým posílit o desítky především zahraničních odborníků. „Výhodou Česka je, že nás svět vnímá jako spolehlivého souseda Německa. Troufnu si ale tvrdit, že oproti našemu západnímu sousedovi nabízí český vývoj řadu výhod. V IT máme lepší a rychlejší procesy než Němci. A zároveň umíme vyhledávat technický talent i v řadě dalších evropských zemí, které nám jsou náturou i kulturou práce blízké,“ vysvětluje.
Další nezpochybnitelnou předností Vondráčkovy agentury je fakt, že v ní lidé plošně komunikují anglicky. „Bez problémů se nám tak daří začleňovat vývojáře ze Srbska, Rumunska nebo třeba Itálie. Díky tomu letos plánujeme otevřít 76 nových pozic, z toho zhruba polovinu v nově budované divizi zaměřené na produkty SAP CX,“ doplňuje Zuzana Šajarová, která má v tuzemské digitální agentuře na starosti nábor a personalistiku.