PRAHA (tos) - Zatímco celý trh životního pojištění stoupl loni podle údajů České asociace pojišťoven jen o 1,6 procenta, objem předepsaného pojistného společnosti Winterthur přesáhl 1,5 miliardy korun, a meziročně se tak zvýšil o téměř 28 procent. „Na zvýšení předepsaného pojistného se podílel především nárůst jednorázově placeného pojistného. Zájem klientů se soustředil především na investiční životní pojištění,“ řekl generální ředitel Winterthur pro ČR a SR Petr Žaluda.
Firma tvrdí, že trendem, který se projevil v loňském roce, bylo posílení spolupráce se zaměstnavateli v oblasti příspěvků na životní pojištění. Meziročně se počet smluv o životním pojištění, na něž přispívá zaměstnavatel, zvýšil o osmdesát šest procent. „Zaměstnavatelé poté, co se naučili využívat příspěvků na penzijní připojištění, v posledních dvou letech stále více objevují také výhody příspěvků na životní pojištění. Firmy jej využívají především u manažerů a výrazný nárůst ukazuje, že jde o stále oblíbenější benefit, jehož role bude i nadále růst,“ komentoval vývoj Žaluda.
Celkový počet smluv u Winterthur pojišťovny meziročně vzrostl o tři procenta a ke konci roku 2005 dosáhl téměř 87 tisíc. Výrazně vzrostl také objem aktiv pod správou pojišťovny - o 32 procent na 4,1 miliardy korun. Winterthuru se dlouhodobě daří zvyšovat také svoji profitabilitu. V roce 2005 dosáhl zisku 165 milionů korun. O rok dříve měl zisk 118 milionů korun a v roce 2003 deset milionů korun.