Menu Zavřít

Rostou, stále rostou

21. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Patnáctimiliardová hranice padne

MM25_AI

V letošním roce překročí tuzemské mediální výdaje hranici patnácti miliard korun. Česká média se tak na rozdíl od situace na západních trzích mohou těšit na další růst. Podle analýzy mediálního domu ARBOmedia vzrostou letošní účty za reklamu o 5,7 procenta. V USA naopak čekají po šestiprocentním propadu i letos ztrátu o dalších 1,5 procenta, evropský trh loňskou dvouprocentní ztrátu sníží předpokládaným růstem o 1,7 procenta.
Výdaje do reklamy v Česku zatím trvale rostou a nepostihla je ani recese v polovině devadesátých let. Tehdy se jen zmírnila strmost křivky meziročního růstu.

Jaké jsou fenomény české mediální scény?

  • Televize je dlouhodobě nejsilnějším médiem (42,1 % trhu),
  • roste počet odvysílaných spotů (loni přes 210 tisíc oproti 116 tisícům před dvěma lety)
  • Naopak dlouhodobě spíše klesá poslechovost rádií (denně je nyní poslouchá 6,022 lidí, za tři roky tedy ztratila víc než 300 tisíc diváků)
  • Noviny se přiklánějí k lehčí, bulvárnější a barevnější podobě (přibývá fotografií, texty se více točí kolem celebrit a skandálů, všechny deníky už přešly na barevný tisk)
  • Našli jste v článku chybu?