Umělá inteligence (AI) bezpochyby patří k významným trendům současného podnikání, a tak není divu, že ji ke svému rozvoji hodlá využívat čím dál více světových i tuzemských firem. Usnadnit jim to nyní může startup jménem Rossie.AI, jehož cílem je dodávat zákazníkům na míru vytvořené nástroje pro zpracování přirozeného jazyka, a to především v češtině a v dalších jazycích střední a východní Evropy.
Na novém projektu přezdívaném Rozárka spolupracují dvě české firmy s mnohaletými zkušenostmi v technologickém odvětví. První z nich je Enehano Jiřího Macha a Michala Pešky, které patří mezi přední hráče v oblasti digitální transformace a automatizace skrze platformu Salesforce. Druhým subjektem je pak firma Agnostix Martina France a Mária Mitase, jež vyvíjí a dodává systémy založené na umělé inteligenci. V minulosti tato organizace vytvořila například virtuální asistentku Kate.
A právě Franc, který se různým AI řešením věnuje už sedm let, bude z pozice CEO novému startupu šéfovat. „V Rossie.AI spojujeme dlouholetou expertízu v budování systémů pro řízení vztahů s klienty a nástrojů pro virtuální asistenci. Zaměřujeme se na enterprise klientelu, kam přinášíme nejmodernější technologie v oblastech umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka,“ popisuje.
Mnohem relevantnější vyhledávání
Řešení od Rossie.AI má firmám přinést třeba chytré vyhledávání ve znalostní bázi. To využijí například zaměstnanci na zákaznické lince, kteří můžou zadávat dotazy místo klíčových slov přirozeným jazykem. Vyhledávání by tedy mělo být mnohem přirozenější a díky využití umělé inteligence také výrazně relevantnější. Rozárka navíc dokáže sama navrhnout podobu výsledných odpovědí i pro zákazníka.
Kromě nástrojů zlepšujících vyhledávání chce navíc Rossie.AI firmám pomoci také se zpracováním e-mailů. Umělá inteligence totiž umí klasifikovat mailové zprávy, připravit pro příjemce souhrn sdělení e-mailů a vytvořit na jeho základě různé úkoly. „Při vývoji našich řešení používáme jak velké multijazyčné modely, tak i modely specializované na konkrétní úlohy. Ty následně ladíme a upravujeme na míru podle potřeb klienta,“ shrnuje Franc.
Další řešení od Rozárky je pak schopné důkladného monitoringu hovorů. Umělá inteligence umí vytvořit jejich souhrn, identifikovat z nich vyplývající úkoly a ty následně zadat svým lidským kolegům. Navíc zvládne ohodnotit operátora a předá mu také zpětnou vazbu.
Zaměření na Salesforce
Rozárka je vůbec prvním projektem vytvořeným v rámci nového holdingu Synequs, který nedávno založili právě šéfové Enehana. I díky napojení na tuto firmu mají být hlavními zákazníky Rossie.AI nejdříve společnosti, jež pro řízení obchodu, marketingu nebo zákaznické péče využívají právě platformu Salesforce.
„Salesforce hodně investuje do rozvoje AI a platformy, ale prioritně se věnuje hojněji využívaným jazykům. Právě na obohacení slovní zásoby o češtinu a další jazyky našeho regionu a dobrou uživatelskou zkušenost se v našem řešení zaměřujeme,“ uzavírá Mach, spoluzakladatel Enehana a holdingu Synequs.