Místopředseda Senátu za ČSSD a ve své hlavě i prezident Zdeněk Škromach je trochu jako Ježíš: z vody také umí udělat víno. Nebo aspoň sotva usedne do svého nafukovacího zahradního bazénku a rozpovídá se, případně si v bývalém koncentráku cvakne veselé selfie - hned je z toho mediální poprask. V senátních volbách na Hodonínsku na jižní Moravě, odkud znovu kandiduje do Senátu, jako by ale byl neviditelný.
Na billboardech tu uvidíte hlavně premiéra a šéfa ČSSD Bohuslava Sobotku nebo jihomoravského hejtmana Michala Haška, bývalého ministra a místopředsedu partaje Škromacha jako by stihl osud popravených kádrů KLDR: nikde není. A to přesto, že celá billboardová kampaň ČSSD je dělaná ve stylu selfie, na niž v Lidovém domě neexistuje větší machr než právě Škromach. Navíc i on hraje v letošních podzimních volbách – stejně jako Hašek se Sobotkou - o svou politickou budoucnost.
„Mám asi čtyři billboardy. Ona je to ale dost neefektivní forma propagace, já radši jezdím za lidmi osobně. První fáze je prezentace a pak za nimi jdu i domů,“ říká mi Škromach v zatáčce před místním úřadem v Bukovanech. Jestli nevíte, kde jsou Bukovany, nevadí. Bukovany, Ostrovánky, Nechvalín, Lovčice i Ždánice, kudy Škromach jede v půlce září za voliči, jsou všechno malé obce, kam se vydáte, jen když potřebujete volební hlasy.
Ne že by tu ovšem na ulici nějaké byly. Krátce po obědě jsou Bukovany stejně vymetené jako azurové nebe nad námi. Se Škromachem tu proto většinu času stojím jen já. „Není to jednoduché, lidi dnes mají spoustu jiných zdrojů informací. Já věřím na mediální výstupy. Stačí jednou zapálit ohně…,“ usmívá se na mě senátor. A mezitím z amplionů jeho dodávky ženský hlas voličům radí: „Volte jméno, které znáte. Volte Moravana, který ani v Praze nezapomněl, kam patří.“ A jen pro kolorit: na dodávce s nápisem „Těžká váha do Senátu“ stojí Škromach v oranžových boxerských rukavicích.
Celý článek čtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 26. září