Tři public relations agentury - Alethea, Proximity a Eklektik Porter Novelli - se staly vítězi jednoho z dílčích výběrových řízení na realizaci informační kampaně ke vstupu České republiky do Evropské unie, organizované ministerstvem zahraničních věcí. Náklady na tuto část kampaně dosáhnou 17 mil. Kč.
Na celou kampaň bude vynaloženo zhruba 200 mil. Kč. Zmíněné agentury budou zajišťovat komunikaci se zvláštními cílovými skupinami - půjde zejména o orgány státní správy a samosprávy, nejrůznější profesní, oborová a odborová sdružení a v neposlední řadě o média. Přenos informací k sdělovacím prostředkům bude mít na starosti agentura Eklektik, která se zároveň bude zabývat obsahovou náplní této části kampaně. Další peníze - přibližně 5,5 milionu korun - získalo z rozpočtu kampaně 29 neziskových organizací, které uspěly ve výběru z několika stovek subjektů. Z nich největší částku - zhruba půl milionu korun - dostane Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých, jež uspěla s projektem „Evropa konečky prstů“. Ministerstvo přitom víceméně opominulo neziskové organizace zaměřené „euroskepticky“. Stále ještě není ukončeno výběrové řízení, v němž bude vybírána firma pro nákup vysílacích časů a prostoru v médiích. Na tyto účely by měla padnout zhruba třetina celkového rozpočtu celé akce. Tuto nejviditelnější část tzv. eurokampaně budou představovat masivní billboardová akce (počítá s 3000 plochami), reklama v rozhlasovém a televizním vysílání a inzerce v tiskových médiích. Každý dospělý občan ČR bude osobně osloven poštovní zásilkou (informační brožura), počítá se i s textovými zprávami do mobilních telefonů. Všelidové hlasování o vstupu České republiky do EU se má konat 15. a 16. června tohoto roku.