Citroën
PRAHA (tpk) - Nejmenší model v nabídce Citroënu, dvoudveřová čtyřmístná cé-dvojka, měla dosud ve své nejvýkonnější verzi VTR pod kapotou benzinovou šestnáctistovku s výkonem 110 koní. Nad ní se v září v Česku vytvoří ještě jeden stupeň s názvem VTS.
Působí naprosto logicky, že se Citroën snaží využívat svých úspěchů na mistrovství světa v rallye nejen tím, že na zadní sklo svých modelů lepí samolepku o vítězství z loňského roku. Nová C2 VTS se sportovnímu náčiní blíží nejvýrazněji. Z benzinového agregátu se automobilce podařilo dostat ještě o patnáct koní více. Hlavním rozdílem je však manuální pětistupňová převodovka oproti automatu ve VTR. Díky ní na stokilometrovou rychlost z nuly akceleruje maličký vůz za 8,3 vteřiny a ručička tachometru se dokáže přehoupnout přes číslovku dvě stě.
Upraven byl kromě pohonné jednotky rovněž podvozek, který je kvůli nastavení tlumičů tvrdší než u verze VTR, zmenšila se vzdálenost od krajní levé pozice volantu k pravé na 2,6 otáčky, takže je řízení rychlejší. Sportovnímu charakteru automobilu odpovídá interiér s černými anatomickými sedadly, hliníkové pedály a hlavice řadicí páky či kožený volant. V základní výbavě bude elektronický systém stability, automatická klimatizace či přehrávač kompaktních disků.