EURO: Koncern PSA Peugeot Citroën se chystá postavit ve střední Evropě továrnu na výrobu aut střední třídy. Kdy padne rozhodnutí, ve které zemi se bude investovat?
BRICOUT: Realizační tým už má finální výsledky výběru a rozhodnutí padne velmi brzy.
EURO: Loni se tak stalo těsně před koncem roku, nebude to i letos mezi svátky?
BRICOUT: Rozhodnutí padne do několika týdnů, ale kdy přesně, to nemohu říci. Lze prozradit jen tolik, že s výstavbou továrny v Kolíně je u nás spokojenost a Česká republika má šanci.
EURO: Proč investujete zrovna ve střední Evropě?
BRICOUT: Je to nejen z výrobního, ale i z prodejního hlediska jedna z našich strategických oblastí. Zodpovídám za prodeje značky Citroën, mimo západní Evropu se zaměřujeme hlavně na Japonsko, Čínu, jižní Ameriku a právě střední Evropu. Hodně se nám tu daří.
EURO: Lze porovnat místní prodeje se západní Evropou?
BRICOUT: Máme zde srovnatelný podíl s Evropskou unií, kolem pěti procent trhu. Samozřejmě kromě Francie. A dynamika je vysoká, například v České republice jsme letos meziročně zvýšili prodeje o dvacet procent na šest tisíc aut a celý region při tomto tempu může v tržním podílu překonat brzy západní Evropu.
EURO: Jaké jsou tyto nárůsty ve srovnání s výše zmíněnou Čínou?
BRICOUT: Čína je extrémní trh, kde náš tržní podíl roste o 45 procent ročně. S Českou republikou jsou pochopitelně prodeje v absolutních číslech nesrovnatelné, letos očekáváme více než osmdesát tisíc prodaných Citroenů. A Číňané mají o nové výrobky stále větší zájem, brzy bychom tam mohli růst až o šedesát procent ročně.
EURO: Za vaším letošním úspěchem v Česku stojí nové modely, nebo prodejní strategie?
BRICOUT: Nové modely se o něj přičinily také, ale na rozvíjejících se trzích záleží podle mého názoru na strategii více. Prodeje závisí hlavně na hustotě a kvalitě dealerské sítě a ve střední Evropě otevíráme každý týden nový showroom. Hodně prodejců v posledních třech letech masivně investovalo a koncern začal dohlížet na jejich kvalitu. Například v členských zemích Evropské unie budou do konce letoška podle normy ISO 9001:2000 certifikovány všechny výrobní závody, pobočky v jednotlivých zemích a celá síť autorizovaných prodejců. A tak to zanedlouho bude i ve střední Evropě.
EURO: Dá se o některém z modelů ze současné nabídky Citroënu říci, že je tahounem prodejů?
BRICOUT: Nemůžu říci o žádném z modelů, že by byl nejdůležitější. Jakousi páteř tvoří rodinné vozy Xsara a Picasso, ale v podstatě všechna naše auta představují kolem patnácti procent celkových prodejů značky.