Menu Zavřít

Rozhoduje zákazník

31. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Splátkový prodej

MM25_AI

PRAHA (zdf) – Vánoce už začaly. Alespoň pro splátkové společnosti. Jejich ježíškovské strategie se sice v mnohém liší, jedno ale mají společné – zákazníci se rozhodují, kolik chtějí za dárky splácet.
Firma Home Credit Finance už v říjnu rozjela velkou reklamní kampaň představující nový produkt „Vánoce… řekněte si za kolik“. Princip spočívá v možnosti klienta stanovit si libovolnou výši zálohy a následných splátek (EURO 43/2002).
Také zákazníci GE Capital Multiservisu si mohou vybrat hned z několika variant, jak rozhodnout o svém splátkovém režimu. Klienti, kteří zvolí klasický Multiservis úvěr, mají na vybranou buď splacení úvěru do tří měsíců bez jakéhokoliv navýšení úroků a poplatků za vedení účtu, nebo naopak možnost uhradit první splátku až po třech měsících od uzavření smlouvy. S vánoční mašlí připravil Multiservis nabídku i pro držitele úvěrových karet OK. Jejich držitelé mohou získat bezúročný odklad splátek až 96 dní podle toho, jak brzy se do nakupování vánočních dárků pustí. „Zvýhodněná akce platí od 16. října do 24. prosince,“ vysvětluje marketingový manažer Multiservisu Roman Brychnáč. Splátky karetních útrat jsou totiž odloženy až do 19. ledna příštího roku, a pokud do té doby zákazník svoje nákupy splatí, nebudou mu účtovány žádné úroky.
Úplně jiný postoj k nejštědřejším svátkům vyznává francouzský Cetelem. „Strategií je maximální podpora prodeje smluvního partnera. O náklady spojené s reklamou snižujeme cenu úvěrových služeb,“ říká obchodní ředitel Tomáš Chlíbec. Jinými slovy, z marketingového hlediska firma žádné Vánoce neslaví – nebo spíše slaví je po celý rok. Také produkty Cetelemu dovolují klientům vybrat si režim splátek: letos firma nově uvedla produkt „Úvěry zdarma“ s první splátkou až v roce 2003 či „jedno procento měsíčně“, kdy zákazník rozhoduje o navýšení volbou počtu splácených měsíců.
Od letošního podzimu na trhu působí i nová firma Beneficial Finance (EURO 7/2002). Ta zatím žádné výhradně vánoční produkty neprezentuje, její služby však využívají zákazníci nově otevřeného Electro Worldu k nákupům na dluh.

  • Našli jste v článku chybu?