PRAHA (hns) - Nejvyšší ocenění Grand Prix v soutěži o nejkreativnější domácí reklamu Louskáček získala společnost Leo Burnett Advertising za kampaň pro Národní knihovnu. Soutěží se ve čtyřech velkých kategoriích (Print & Poster, TV & Cinema, Radio, Techniques, Campaign), které jsou rozděleny do řady dílčích subkategorií. Kromě hlavní ceny, která se ovšem neuděluje každým rokem, ale výhradně podle kvality produktu, porota udělila osm zlatých, patnáct stříbrných a třicet šest bronzových Louskáčků v jednotlivých dílčích kategoriích. Klientem roku se stala Škoda Auto a ocenění Zlatý ohníček, udělované každoročně za osobní přínos české reklamě, obdržel Josef Havelka z Leo Burnett Advertising za příspěvek ke zvýšení kreativity reklamy v Česku. Soutěž Louskáček pořádá Art Directors Club České republiky a je součástí Art Directors Club of Europe Awards - práce oceněné zlatem a stříbrem automaticky postoupily do mezinárodní soutěže, která se uskuteční v červenci v Barceloně.