Julius Meinl
PRAHA (hns, zdf) - Drogerie Droxi byly na prodej a jejich potenciálním kupcem byla konkurenční firma Rossmann. Informace týdeníku EURO (4/2003) potvrdil Julius Meinl, předseda představenstva vídeňské firmy Julius Meinl International.
Firma se však s Rossmannem nedohodla a její nové rozhodnutí zní: drogistickou síť bude provozovat sama. Meinl, který ještě počátkem loňského roku vlastnil jen devítiprocentní podíl ve společnosti The Drogerie, jež síť Droxi provozuje, loni navýšil základní kapitál firmy a ovládl majoritní podíl. Jedním z novějších podporovaných konceptů je Droxi lékárna, jejíž provozování si firma po čtyřech letech soudních sporů prosadila. Šéf představenstva Meinlu si myslí, že důvodem je, že se lékárníci báli o své marže, které by drogisté mohli ohrozit nižšími cenami farmaceutických výrobků.
Potravinářský řetězec Julius Meinl počátkem února představil svoji strategii pro letošní rok. Snížení cen čtyř set druhů výrobků, modernizaci vzhledu stávajících prodejen, pokračování expanze velkoformátových prodejen XL a navíc masivní reklamní kampaň má letos zvýšit Meinlovy tržby o deset až dvanáct procent. Firma zatím oficiálně nezveřejnila svoje loňské hospodářské výsledky, v posledních letech však její obrat vytrvale stagnuje, a loni dokonce vypadla z žebříčku deseti nejsilnějších maloobchodních společností (EURO 3/2003).
Reklamní kampaň Meinlu odstartovaly rozhlasové spoty na stanicích Kiss, Impuls a Frekvence 1. Od března až do konce roku se přidá také televizní reklama na Nově a Primě. Mediální plán počítá s tiskovou inzercí a s distribucí letáků do poštovních schránek. Autory kampaně jsou rakouská reklamní agentura Demmer, Merlicek & Bergmann a jejím českým tvůrčím partnerem je firma Euroagency. Podle vyjádření generálního ředitele Wernera Adametze pro odborný týdeník Marketing & Media vystaví agentury Meinlovi za letošní kampaň účtenku na pětatřicet až čtyřicet milionů korun.