O zakázku podle něj bojovaly ještě společnosti Strabag a Skanska, Letiště Praha nezveřejnilo výši jejich nabídek. „Z pohledu situace na trhu je spolupráce Eurovie a Hochtiefu zajímavá i kvůli probíhajícímu tendru na stavbu metra D, kde Eurovia v námitkách konstatuje, že Hochtief je jednou z firem, která je v zakázce velmi zvýhodněna proti jiným,“ podotkl server.
Připomněl, že letiště investici řadí na seznam projektů, které souvisejí s chystaným rozšířením Terminálu 2 a výstavbou nové paralelní vzletové a přistávací dráhy. Areál Jih slouží především k odbavování privátních letů. Aktuální zakázka se týká částečného přemístění pojezdové dráhy TWY R (Romeo) do nové pozice a zbudování nové odbavovací plochy, uvedl web.
V rámci rozšíření stávající odbavovací plochy podle něj dojde i k proměně systému letadlových stání. „Plocha tak nabídne více možností pro odbavení větších letadel. I nadále však počítáme s tím, že tato stání budou primárně používána pro odbavení privátních letů,“ cituje server mluvčí letiště Kateřinu Pavlíkovou.
Rekordní pokles v počtu odbavených turistů
Letecký provoz po celém světě zažil kvůli šíření pandemie koronaviru bezprecedentní pokles. Letiště Praha během dubna odbavilo 5 031 cestujících, což představuje meziroční pokles o 99,6 procenta. O více než 90 procent se snížil i letový provoz na letišti. V květnu se začíná provoz pomalu oživovat, obnoveno bylo několik linek.
V loňském roce letiště odbavilo rekordních 17,8 milionu cestujících. Kvůli krizi se však dá očekávat, že se letos k tomuto číslu letiště nepřiblíží, přičemž pokles bude znatelný i po krizi. Podle prognóz odbaví letiště v příštím roce kolem deseti milionů pasažérů a k loňským statistikám se letiště znovu dostane až za tři roky.