Třiadvacet evropských zemí, přičemž třináct z nich bylo spuštěno v posledním měsíci. To je působivá bilance zahraniční expanze společnosti Trenýrkárna.cz, která provozuje největší český e-shop s pánským spodním prádlem. Její sortiment se už přitom dávno nesoustředí jen na muže – čím dál větší zájem firma zaznamenává i o výrobky pro ženy a děti.
„Mám velkou radost, že stále rosteme a daří se nám zvyšovat podíl na trhu nejen v České republice, ale i se rozšiřovat do zahraničí. Nejdříve jsme vstoupili na Slovensko, do Maďarska a Rakouska, následně jsme pokračovali Slovinskem, Německem, Rumunskem, Polskem, Chorvatskem a Nizozemskem. K naším posledním přírůstkům pak patří Francie, Belgie, Bulharsko, Řecko, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Finsko, Dánsko a Švédsko,“ vyjmenoval Ruslan Skopal, šéf a spolumajitel Trenýrkárna.cz a Nedeto.com, což je značka prodejního kanálu pro zahraniční trhy.
Roste obliba privátních značek
Expanze Trenýrkárny se rozhodně netýká jen vstupu do zahraničí. Už před dvěma lety firma uvedla na trh svoji vlastní privátní kolekci, kterou pojmenovala rovněž Nedeto. Této značce, jež se zaměřuje na spodní prádlo pro ženy, muže i děti, se v poslední době náramně daří, takže aktuálně vytváří zhruba polovinu obratu v segmentu privátních výrobků. Největší zájem mají lidé o trenýrky, boxerky, kalhotky. Dobře se ale prodává i další prádlo.
„Plány na rok 2024 plníme poměrně přesně, a to zejména díky novému rozšíření sortimentu o menstruační kalhotky a plavky a také díky naší nové akvizici, značce Pietro Filipi. Ta poměrně rychle roste, stejně jako obliba našich privátních značek Styx a Nedeto, které nám generují vyšší marži než ostatní značky,“ uvedl Skopal.
Právě vyšší marže je pro Trenýrkárnu zásadní, jelikož firma letos musela zvýšit náklady na marketing. Za tím stojí podle Skopala především silná konkurence ze strany přeshraničních marketplace e-shopů, jež se intenzivně snaží zaujmout české zákazníky.
V plánu je nasazení nových produktů
Důležitou součástí úspěchu Trenýrkárny je také již zmíněná značka Pietro Filipi, kterou e-shop svou akvizicí znovu oživil. K ní firma přistoupila hlavně díky získání financí od české investiční skupiny SPM, jež se snaží podporovat ambiciózní tuzemské podnikatele.
„Jsem rád, že i díky naším penězům získala tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si rozhodně zaslouží novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale rovněž na zahraničních trzích. Těšíme se na její další rozvoj v rukou managementu Trenýrkárny, v nějž máme dlouhodobě plnou důvěru,“ shrnul Slavomír Pavlíček, partner skupiny SPM Invest.
Po nedávné masivní expanzi do zahraničí se chce nyní Trenýrkárna na evropských trzích hlavně dobře etablovat, takže jinam se aktuálně nechystá. „Další země by předpokládaly procesní vyřešení cla a jiných problémů. Určitě se ještě rozrosteme, ale v nejbližší době budeme primárně aktivní v těch zemích, kde nyní jsme. Chceme totiž vyrůst na evropských trzích tak, abychom diverzifikovali riziko výpadku nějaké konkrétní země,“ doplnil Skopal.
Kromě stabilizace na nových trzích se bude Trenýrkárna v příštích měsících soustředit i na další zlepšení svého stávajícího podnikání. „Aktuálně se primárně zaměřujeme na hrubou marži našeho byznysu v podobě rozšiřování privátních značek. Tedy nové produkty a nové kategorie. Zároveň budeme integrovat do našeho e-shopu takzvanou Customer Data Platform pro lepší pochopení zákazníka a efektivnější vynakládání marketingových nákladů,“ uzavřel Skopal.