Menu Zavřít

Rozšířený sortiment, nová akvizice a masivní expanze do zahraničí. Trenýrkárna.cz působí již ve 23 evropských zemích

Dnes
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Trenýrkárna.cz
  • Největší český e-shop s pánským spodním prádlem Trenýrkárna.cz se rychle rozvíjí a expanduje do zahraničí
  • Pod značkou Nedeto.com už firma zamířila do západní a jižní Evropy, Skandinávie či na Balkánský poloostrov
  • Společnosti se daří třeba díky rozšíření sortimentu o menstruační kalhotky a plavky nebo také díky nově akvírované značce Pietro Filipi

Třiadvacet evropských zemí, přičemž třináct z nich bylo spuštěno v posledním měsíci. To je působivá bilance zahraniční expanze společnosti Trenýrkárna.cz, která provozuje největší český e-shop s pánským spodním prádlem. Její sortiment se už přitom dávno nesoustředí jen na muže – čím dál větší zájem firma zaznamenává i o výrobky pro ženy a děti.

„Mám velkou radost, že stále rosteme a daří se nám zvyšovat podíl na trhu nejen v České republice, ale i se rozšiřovat do zahraničí. Nejdříve jsme vstoupili na Slovensko, do Maďarska a Rakouska, následně jsme pokračovali Slovinskem, Německem, Rumunskem, Polskem, Chorvatskem a Nizozemskem. K naším posledním přírůstkům pak patří Francie, Belgie, Bulharsko, Řecko, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Finsko, Dánsko a Švédsko,“ vyjmenoval Ruslan Skopal, šéf a spolumajitel Trenýrkárna.cz a Nedeto.com, což je značka prodejního kanálu pro zahraniční trhy.

Roste obliba privátních značek

Expanze Trenýrkárny se rozhodně netýká jen vstupu do zahraničí. Už před dvěma lety firma uvedla na trh svoji vlastní privátní kolekci, kterou pojmenovala rovněž Nedeto. Této značce, jež se zaměřuje na spodní prádlo pro ženy, muže i děti, se v poslední době náramně daří, takže aktuálně vytváří zhruba polovinu obratu v segmentu privátních výrobků. Největší zájem mají lidé o trenýrky, boxerky, kalhotky. Dobře se ale prodává i další prádlo. 

Outstream Placeholder

„Plány na rok 2024 plníme poměrně přesně, a to zejména díky novému rozšíření sortimentu o menstruační kalhotky a plavky a také díky naší nové akvizici, značce Pietro Filipi. Ta poměrně rychle roste, stejně jako obliba našich privátních značek Styx a Nedeto, které nám generují vyšší marži než ostatní značky,“ uvedl Skopal.

Právě vyšší marže je pro Trenýrkárnu zásadní, jelikož firma letos musela zvýšit náklady na marketing. Za tím stojí podle Skopala především silná konkurence ze strany přeshraničních marketplace e-shopů, jež se intenzivně snaží zaujmout české zákazníky.

V plánu je nasazení nových produktů

Důležitou součástí úspěchu Trenýrkárny je také již zmíněná značka Pietro Filipi, kterou e-shop svou akvizicí znovu oživil. K ní firma přistoupila hlavně díky získání financí od české investiční skupiny SPM, jež se snaží podporovat ambiciózní tuzemské podnikatele.

Není na něm vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach. Lidé na chytré oblečení od CityZenu, zdá se, slyší, firma hlásí 191milionový obrat
Přečtěte si také:

Není na něm vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach. Lidé na chytré oblečení od CityZenu, zdá se, slyší, firma hlásí 191milionový obrat

„Jsem rád, že i díky naším penězům získala tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si rozhodně zaslouží novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale rovněž na zahraničních trzích. Těšíme se na její další rozvoj v rukou managementu Trenýrkárny, v nějž máme dlouhodobě plnou důvěru,“ shrnul Slavomír Pavlíček, partner skupiny SPM Invest.

WT100

Po nedávné masivní expanzi do zahraničí se chce nyní Trenýrkárna na evropských trzích hlavně dobře etablovat, takže jinam se aktuálně nechystá. „Další země by předpokládaly procesní vyřešení cla a jiných problémů. Určitě se ještě rozrosteme, ale v nejbližší době budeme primárně aktivní v těch zemích, kde nyní jsme. Chceme totiž vyrůst na evropských trzích tak, abychom diverzifikovali riziko výpadku nějaké konkrétní země,“ doplnil Skopal.

I použité oblečení může vydělávat miliardy. Důkazem je litevský Vinted, který vévodí evropskému trhu se secondhand módou
Přečtěte si také:

I použité oblečení může vydělávat miliardy. Důkazem je litevský Vinted, který vévodí evropskému trhu se secondhand módou

Kromě stabilizace na nových trzích se bude Trenýrkárna v příštích měsících soustředit i na další zlepšení svého stávajícího podnikání. „Aktuálně se primárně zaměřujeme na hrubou marži našeho byznysu v podobě rozšiřování privátních značek. Tedy nové produkty a nové kategorie. Zároveň budeme integrovat do našeho e-shopu takzvanou Customer Data Platform pro lepší pochopení zákazníka a efektivnější vynakládání marketingových nákladů,“ uzavřel Skopal.

  • Našli jste v článku chybu?