Informace o zdaňování příjmů, proč se ekonomové mýlí v předpovědích, o naléhavosti změny a o psychologických a sociologických aspektech řízení se dozvíte v následujících knihách:
Autor: Martin Siebert
Václav Vybíhal: Zdaňování příjmů fyzických osob 2009
Publikace přináší informace o rozsáhlých změnách v daních z příjmů fyzických osob pro rok 2009. Zabývá se zdaňováním příjmů ze závislé i nezávislé činnosti, oblastí daňového zvýhodnění, slev a bonusů na děti, náhradami a dávkami nemocenského pojištění, daňovými vztahy k zahraničí, rezervami, pohledávkami, opravnými položkami a daňovými odpisy. Současně přináší řadu konkrétních příkladů.
Vydala: Grada Publishing
Hans-Hermann Hoppe: Demokracie, anarchie a omyly ekonomie
Kniha je výběrem textů filozofa, teoretika liberalismu a ekonoma, který ukazuje, že demokracie nemusí být tím nejlepším politickým systémem. Vysvětluje, proč se ekonomové tak často mýlí ve svých predikcích, a vyvrací mýty o nutné roli vlády při poskytování bezpečnosti a dalších takzvaných veřejných statků.
Vydalo: Alfa Nakladatelství společně s Liberálním institutem
John P. Kotter: Vědomí naléhavosti
Knižní novinka Johna Kottera, předního světového odborníka v oboru vedení lidí a prosazování a řízení změn. Soustřeďuje se na hlavní předpoklad – první, nejtěžší krok originálního osmifázového rámce úspěšné realizace procesu změny – vyvolávání a udržování pravého a konstruktivního vědomí naléhavosti změny: jedinečného postoje, jenž vede lidi k tomu, aby se zbavovali nebezpečného sebeuspokojení, aby aktivně vyhledávali nové příležitosti a vyhýbali se rizikům. Překlad z angličtiny Irena Grusová.
Vydal: Management Press
Eva Bedrnová & Ivan Nový a kol.: Psychologie a sociologie řízení
Dotisk třetího, rozšířeného a doplněného vydání úspěšné učebnice předních vysokoškolských pedagogů zaměřené na analýzu psychologických a sociologických aspektů řízení. Vedle předmětu a vývoje manažerské psychologie a sociologie se zabývá problematikou jednotlivců i skupin v pracovním procesu, osobností manažera, strukturou a dynamikou organizace i aplikací sociologických a psychologických metodických postupů na oblast managementu. Pozornost je rovněž věnována procesům komunikace a ovlivňování a oproti předchozím vydáním i otázkám týkajícím se specifických manažerských aplikací (jako jsou např. management diverzity, psychologie podnikání, poradenství v organizaci a na trhu práce). Učebnice určená především studentům vysokých a středních škol nejen ekonomického zaměření je obohacena řadou praktických příkladů a případových studií.
Vydal: Management Press