Informace o stategiích, účetnictví, marketingu a řízení najdete v následujících knihách.
Autor: Martin Siebert
Andrej Vizjak a tým A. T. Kearney: Žraloci a malé ryby
Není to pouze kniha pohybující se v teoretické rovině, byť na základě vstupních informací z praxe. Jednotlivé strategie, jejich uplatnění a roli růstu také představuje na konkrétních příkladech společností působících v mnoha odlišných oborech v různých zemích a nacházejících se v rozdílných fázích procesu koncentrace. Celkem jedenáct případových studií z různých zemí světa doplňuje studie české společnosti Kofola, která v regionálním segmentu výrazně konkuruje globálním hráčům i místním firmám.
Vydala: Grada Publishing
Libuše Šoljaková: Strategicky zaměřené manažerské účetnictví
Cílem publikace zkušené konzultantky a auditorky je představit manažerské účetnictví jako otevřený systém založený na multikriteriálním přístupu k řízení a měření strategické pozice podniku, tzn. integrující finanční a věcné informace, interní informace a informace z externího prostředí, informace relevantní pro dlouhodobý i krátkodobý časový výhled. Kniha uvádí možnosti modifikace a rozšíření známých metod a nástrojů manažerského účetnictví – kalkulací, rozpočtů, analýz odchylek apod., aby vyhovovaly požadavkům moderního strategického managementu.
Vydal: Management Press
Leslie de Chernatony: Značka: od vize k vyšším ziskům - Strategický proces budování a posilováni značky
Publikace prezentuje pracovníkům oddělení marketingu a řízení značky praktické postupy pro její zdokonalování. Autor se snaží vysvětlit, jak se vize, hodnoty, kultura a kompetence prolínají s externími aspekty, a poskytuje cenné rady při rozvoji vnitřně soudržných značek. Zdůrazňuje, že je třeba věnovat více pozornosti vlastním pracovníkům organizace, kteří se stále větší intenzitou přispívají k budování značky. Kniha odráží aktuální teoretické poznatky a jsou v ní začleněny nejnovější zkušenosti z praxe. Na konci každé kapitoly je zařazena část s praktickými cvičeními, které zájemcům umožní aplikovat probíranou problematiku v praxi.
Vydal: Computer Press Evropské právo – základní dokumenty ÚZ č. 749 Publikace obsahuje čtyři smlouvy – o založení Evropského společenství, o založení Evropského společenství pro atomovou energii, o založení Evropské unie, o přistoupení ČR k Evropské unii – a dále Jednotný evropský akt a Protokoly připojené k zakládacím smlouvám. Všechny základní smlouvy byly novelizovány v souvislosti s přijetím Bulharska a Rumunska do Evropské unie. Vydalo: Nakladatelství Sagit