PRAHA (rek) - Marketingový odbor Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) zahájil sérii jednání s řetězci Globus, Makro Cash & Carry a Tesco Stores o propagaci zboží s certifikovanou značkou kvality KlasA. „Zatím žádnou animozitu nepozoruji,“ řekl týdeníku EURO šéf odboru Evžen Staněk. Nevraživost mezi ministerstvem zemědělství a řetězci se údajně do jednání nepromítá. „My na své náklady připravujeme reklamní akce a dostaneme do hypermarketů lidi. Například v Globusu, kde je jednání mimořádně korektní, jsme provedli akci, během níž bylo osloveno na 400 tisíc potenciálních zákazníků prostřednictvím reklamních letáků, mediálních kampaní v rozhlase a v místních médiích. Spotřebitelské soutěže se zúčastnilo několik tisíc zákazníků,“ uvedl Staněk.
Nyní SZIF připravuje pro hypermarkety vytvoření speciálních nabídkových ploch se zbožím KlasA. „Nenarazili jsme na přehnané finanční požadavky. Řetězce nám samy navrhují výhodné podmínky, za kterých se o náklady na tyto akce dělíme,“ říká Staněk. Loňské náklady ministerstva zemědělství na tuto činnost dosáhly 29 milionů korun, na letošní rok získala agentura BBK Marketing, kterou si odbor SZIF najal, 200 milionů korun, jež může do spotřebitelské osvěty investovat.