reklama
Asociace venkovní reklamy (AVR), která zastřešuje největší firmy provozující reklamní poutače, souhlasí s návrhem Senátu na regulaci billboardů u dálnic a silnic první třídy. „Přijetí senátní verze novely zákona o pozemních komunikacích by napravilo znění dříve schválené Poslaneckou sněmovnou. Je to rozumný kompromis,“ říká prezident AVR Stanislav Lazar. Zatímco Parlament odhlasoval zákaz venkovní reklamy na dálnicích a silnicích první, druhé i třetí třídy a také na místních komunikacích ve městech – tedy reklamní poutače u všech silnic – senátní návrh zachovává u místních komunikací a silnic nižší třídy současná pravidla. „Jsme pro regulaci v rozumné míře, i proto, aby se napravil chaos posledních let a sjednotil se systém se západní Evropou. Ale nemůžeme jít v regulaci ode zdi ke zdi,“ tvrdí Richard Fuxa, šéf společnosti BigBoard. „Úplný zákaz by byl totální likvidací celého oboru, který dnes představuje asi dvě miliardy korun obratu,“ dodává Pavel Slabý ze společnosti JCDecaux. Uvažovaná mírnější redukce billboardů u dálnic a silnic první třídy by podle AVR znamenala v horizontu pěti let odstranění patnácti až padesáti procent všech reklamních poutačů u komunikací.