Ředitelství silnic a dálnic letos vynaloží na opravy silnic I. třídy a dálnic zhruba 11,4 miliardy korun, což je o desetinu víc než loni. Bude pokračovat v opravách dálnice D1, dále se zaměří na silniční okruh kolem Prahy nebo dálnice D5, D8 a D11.
Přibližně 7,5 miliardy korun půjde na opravy silnic I. třídy a zbytek na dálnice. Vedení ŘSD má zároveň od ministerstva dopravy slíbeno navýšení částky na opravy o zhruba 900 milionů korun, které by mohlo podle generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy čerpat během letošního roku.
Všechny opravy na dálnicích chce ŘSD provádět při zachování dvou jízdních pruhů v obou směrech. Stavby chce zahájit podle vývoje počasí v březnu, nebo v dubnu. Běžné opravy budou trvat tři až čtyři měsíce.
Na dálnici D1 u Prahy bude ŘSD opravovat úsek mezi 12. a 16. kilometrem u Prahy, kde je vysoká intenzita dopravy. Na D11 by mělo jít o začátek dálnice od kilometru nula do 8. kilometru. Tato oprava bude trvat dva roky, ale jejím výsledkem ještě nebudou plánované tři pruhy v obou směrech.
Poslední bílá místa. Tisíce kilometrů dálnic a železnic není kam umístit
Celkově bude ŘSD letos na dálnici D1 pokračovat v opravě čtyř úseků a jeden úsek letos nově zahájí. V rámci jednoho úseku bude v předstihu stavět nové nadjezdy.
Správce dálniční sítě uvažuje o rozšíření úsekového měření na D1 ze stávajících připravených čtyř úseků na další, například u Velkého Meziříčí, kde se minulý týden stala hromadná nehoda. Vedle D1 by se úsekové měření mohlo objevit i na úsecích s uzavírkami na dálnicích D5 a D8, ale zřejmě až v příštím roce.
ŘSD bude celkově letos pracovat na 145,5 kilometru dálnic a silnic I. třídy, na dalších 193 kilometrech chce stavby letos zahájit.
Čtěte také: