Menu Zavřít

ŘSD otevřelo úsek D3 u Veselí nad Lužnicí, auta tam pustí večer

12. 10. 2017
Autor: čtk

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo nový úsek dálnice D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec dlouhý 5,1 kilometru. Práce, které začaly v květnu 2015, stály 634,7 milionu Kč. Řidiči se po novém úseku dálnice projedou pravděpodobně nejdřív kolem 18:00. Řekl to mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Stavba navazuje na dokončený úsek dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Do konce roku se bude po tomto úseku jezdit bez dálniční známky, úsek bude bez poplatku.

„V letošním roce se jedná již o druhý úsek dálnice D3, který řidičům zprovozňujeme. Díky D3 se zlepší mobilita obyvatel, v oblastech dotčených stávající tranzitní dopravou se zvýší bezpečnost provozu a sníží se negativní zdravotní dopady způsobené hlukem a exhalacemi,“ řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Úsek stavělo sdružení firem Strabag a Eurovia.

Na dnes otevíraný úsek navazuje část Bošilec - Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, jejíž stavba by měla skončit v únoru 2019. Odhadované náklady činí 1,2 miliardy korun. Letos na konci září otevřelo ŘSD na jihočeské dálnici D3 úsek Borek - Úsilné dlouhý 3,1 kilometru. Součástí D3 bude také obchvat Českých Budějovic za 12 miliard korun, má být hotový do roku 2021.


Dálnice D11 na polské hranice by mohla stát v roce 2026. Čtěte více

 Ministr dopravy Dan Ťok


Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem pokračuje ŘSD v inženýrské činnosti a připravuje dokumentaci EIA. Vykupuje pozemky, všechny stavby má pod územním rozhodnutím vyjma jediné, u níž správní soud rozhodnutí zrušil. Stavět by se mohlo začít v roce 2020. Mezi dálnicemi v Česku se D3 nyní podle Rýdla staví nejintenzivněji.

bitcoin_skoleni

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Celá dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, po dnešku bude v provozu asi 50 kilometrů.

Související články:

Nízké ceny dopravních staveb povedou ke krachu firem, tvrdí ministerstvo

Dálnice D4 na se prodloužila o pět kilometrů. Nový úsek stál 420 milionů

Miliardové úspory. Opravy dálnice D1 vychází levněji, než stát předpokládal



  • Našli jste v článku chybu?