Holandský výrobce kompozitních materiálů Holthausen Composieten založil v Česku dceřinou Czech Automotive Composites (CAC), která by se měla věnovat ruční výrobě karoserií autobusů ze sklolaminátových plastů. Vlastník CAC dodává výrobky na míru „šitým“ holandským autobusům VDL Bova. „Máme pozemky s výrobní halou v obci Štípa na Zlínsku, kam chceme umístit zařízení,“ říká firemní ekonom Vladimír Bartůněk.
Firma prý ale naráží na složitou administrativu kolem posuzování vlivu záměru na životní prostředí (EIA). „Řešíme to rok. A pořád není konec. Pokud by se proces schvalování dále prodlužoval, holandský vlastník by z toho nebyl nadšený,“ tvrdí Bartůněk. Objem investic odhaduje na zhruba 25 milionů korun, přičemž práci by firma měla dát asi třicítce lidí. „Nejde o velkou výrobu, ty už jsou v Číně, v Indii. Chceme si zakládat na flexibilitě. Z Číny totiž pluje loď pět týdnů - to je jediná šance, jak se evropský výrobce může prosadit. Musíme být rychlejší,“ říká Bartůněk. V záměru EIA firma uvádí, že by roční produkce měla dosahovat 400 tisíc metrů čtverečných materiálu.