LONDÝN (FT) – Největší evropská softwarová společnost SAP oznámila vytvoření strategické aliance se svým americkým konkurentem Commerce One. Reaguje tak na pětačtyřicetiprocentní pokles zisků v prvním čtvrtletí letošního roku a následný propad ceny svých akcií o padesát procent. SAP dále oznámila, že se jejím zatím největším zákazníkem stala švýcarská potravinářská skupina Nestlé, která ke svým internetovým obchodním transakcím hodlá využívat software MySAP.com.
Na základě tříletého kontraktu bude Commerce One, dodavatel softwarových řešení pro virtuální velkoobchodní tržiště, prodávat svým klientům také software z dílny SAP. Budou to řešení pro dodavatelské řetězce, vztahy se zákazníkem, ale i takzvaný business intelligence, což je software, který umožňuje sbírat, třídit a analyzovat informace o konkurenci v daném průmyslovém sektoru či tržním segmentu. Končí tak jedna etapa historie společnosti SAP, která dosud vyvíjela všechen software ve vlastních laboratořích. Tím ovšem získala značný handicap zvláště ve slibně se rozvíjejícím sektoru softwarových řešení pro velkoobchodní transakce (B2B).