Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v letošním prvním čtvrtletí meziročně snížil o 17 procent na zhruba 319 tisíc vozů. Vyplývá to z dnešních údajů podnikatelského sdružení AEB. Výraznému propadu odbytu na ruském trhu se nevyhnul ani český výrobce Škoda Auto.
V samotném březnu tempo poklesu prodeje zpomalilo na deset procent z více než 13 procent v předchozím měsíci. „Březnový prodej ukazuje, že automobilový trh se jako celek stále nenachází v dobrém stavu, ačkoli se postupně blíží k dosažení dna,“ uvedl předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber. Dodal, že další vývoj bude záviset na stabilitě makroekonomického prostředí a na pokračování vládních opatření na podporu poptávky.
Škoda Auto podle údajů AEB vykázala v Rusku v prvním čtvrtletí meziroční pokles prodeje o 19 procent na 12.452 vozů. Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi.
Čtěte také: