Snadná cesta pro e-shopy, jak rychle získat peníze na svůj další rozvoj a růst. Přesně to nabízí Shoptet Boost, který loni ve spolupráci s fintechem Flowpay spustila tuzemská platforma Shoptet. Několik měsíců provozu služby přitom ukázalo, že o ni firmy mají značný zájem, české e-shopy už si totiž touto cestou půjčily přes 40 milionů korun.
A právě vzhledem ke značné poptávce na zdejším trhu se lidé, kteří za zmíněným projektem stojí, rozhodli, že koncem května nově zamíří i za hranice České republiky. „Těší mě, že po úspěšném spuštění Shoptet Boost v Česku můžeme společně uvést tuto službu také na Slovensku. Je to pro nás vstupní brána na tamní trh a logický krok k rozšíření do dalších evropských zemí. Věřím, že tím můžeme zcela změnit způsob, jakým malé a střední firmy snáze dosáhnou na provozní financování,“ říká William Jalloul, CEO a zakladatel Flowpay.
Velkou výhodou služby je podle Shoptetu její uživatelská jednoduchost. Shoptet Boost je totiž zákazníkům dostupný přímo skrze administrační rozhraní platformy, jedná se tedy o produkt embedded finance (česky vestavěné finance).
Umělá inteligence zhodnotí rizika
Aktivace Shoptet Boost v administraci e-shopu je zcela zdarma, přičemž zažádat o úvěr ve výši až 40 tisíc eur (téměř milion korun) by mělo trvat asi 15 minut. Celý proces je totiž do velké míry automatizovaný, což zajišťuje i využití umělé inteligence (AI). Ta nejprve provede výpočet rizika, který ohodnotí historii a aktuální vývoj objednávek s predikcí na nejbližší měsíce.
Následně už e-shop získá konkrétní nabídku financování, kterou AI model každý měsíc reviduje. Může se totiž stát, že dokáže firmě nabídnout lepší podmínky, tedy třeba nižší úrok nebo vyšší částku. Veškeré úvěry je pak možné získat na jeden, tři, šest nebo dvanáct měsíců. „Společné partnerství mezi slovenským Shoptetem a Flowpay zajišťuje e-shopům nejen efektivní a komplexní řešení pro jejich potřeby, ale také podporuje rozvoj jejich podnikání,‘‘ uvádí Ondřej Buben, šéf Shoptet Pay and Financial Solutions.
Flowpay chce zamířit do dalších odvětví
Shoptet aktuálně využívá zhruba 37 tisíc internetových obchodů, mezi nimiž jsou malé, střední, ale i velké společnosti. Přibližně šest a půl tisíce zákazníků má tuzemská platforma právě na Slovensku, takže expanze tohoto produktu do sousední země byla zcela přirozeným krokem.
„Z Česka již máme zkušenost s velkým zájmem o tuto službu, kterou e-shopy využívají například k financování rozšíření marketingových aktivit nebo navýšení skladových zásob. Jednou z podmínek při hledání partnera bylo, že s námi bude Shoptet Boost rozšiřovat také do dalších evropských zemí. Jsme tedy rádi, že s Flowpay můžeme službu nabízet i na Slovensku a nemusíme hledat dalšího lokálního poskytovatele,“ doplňuje Buben.
A velké věci si od spojení se Shoptetem, respektive od jeho doplňkové služby slibuje také sám Jalloul: „Díky spolupráci můžeme snadno a efektivně oslovit malé a střední firmy ze sektoru e-commerce. Zároveň dokážeme pomocí prediktivních AI modelů lépe vyhodnotit jejich potenciál a na základě toho jim poskytnout financování. V duchu trendu embedded finance chceme zároveň Flowpay rozšířit do dalších odvětví, ať už se jedná o pokladní, či finanční systémy.“