Pokud by společnost Veolia Transport opravdu vyhrála případné tendry na provozování rychlíků, nabízí se otázka, jak by taková přeprava vypadala. Především by vozy Českých drah nahradila moderní vozidla zahraniční výroby, která by vedle druhé třídy nabídla i třídu první.
Cestující by se také dočkali občerstvení od palubního personálu nebo z automatu. Počítá se i s akustickým a vizuálním informováním o zastávkách, časech příjezdů a nepravidelnostech v dopravě.
Pasažéři budou mít k dispozici také bezdrátové připojení na internet a přípojky pro notebooky. Důležitou otázkou jsou také tarify. Veolia počítá s podobným rozdělením tarifů jaké mají České dráhy, tedy na obyčejné a zákaznické. „Obyčejné jízdné bude zhruba o 15 procent nižší než u Českých drah, zákaznické by mělo být zhruba na stejné úrovni,“ upozorňuje projektový manažer společnosti Veolia Transport Jiří Schmidt. Podle jeho slov by ministerstvo dopravy mělo být v budoucnu garantem toho, aby se vzájemně uznávaly jízdní doklady vydané různými provozovateli.