Menu Zavřít

RYCHLÍK Z BOLESLAVI JDE NA TRH

15. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Některé fabie a felicie s naftovými motory podražily

Mladoboleslavská automobilka začala lákat individualisty se sportovním duchem, kteří se dosud museli orientovat na silné stroje ze zahraničí. Se začátkem roku totiž nastartovala výrobu sportovní Octavie RS, která se stala nejsilnějším sériovým autem v nabídce Škodovky. Vůz, který si mohli novináři vyzkoušet už na konci léta v Budapešti, pohání benzinový turbomotor o objemu 1,8 litru s výkonem 132 kilowattů (180 koní). S touto silou dosahuje Octavia RS zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 7,9 sekundy a maximální rychlosti 235 kilometrů v hodině. Vyššímu výkonu byl přizpůsoben i podvozek, který byl ve srovnání s běžnou octavií snížen o patnáct milimetrů. Má výrazně sportovní charakter odpružení a tlumení, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a atraktivní šestnáctipalcová kola z lehkých slitin se sportovním designem. Ovšem exkluzivní je i cena automobilu: 669 900 korun. Výbava interiéru. V kabině Octavie RS nechybí sportovní sedadla a volant, kontaktní plochy pedálů z nerezavějící oceli a další doplňky. Standardní výbava obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS/ASR a k tomu lze přiobjednat elektronický systém ESP. Ten pomáhá řidiči udržet vůz v jízdní dráze tím, že sleduje pohyby volantu a podvozku. Pokud nastane nesoulad, dokáže přibrzdit některé z kol nebo upravit chod motoru. Svoji užitečnost prokázal automobil v Budapešti na mokré kruhové dráze, na které se vozy vybavené ESP dokázaly udržet déle než běžná auta. Ale zpět k výbavě sportovní Octavie. Zahrnuje také klimatizaci, sound systém s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná okna. Model je nabízen ve čtyřech barvách: v červené rallye, stříbrné diamantové metalíze, magické černé a žluté lemon. Diesely dražší. Z Mladé Boleslavi nepřišly po Novém roce jen dobré zprávy. Zájemci o některé naftové verze škodovek si letos musí připravit více peněz. Zdražení se týká takzvaných akčních modelů řady Felicia a Fabia. Například nejdražší model řady Fabia s názvem „Elegance s motorem 1,9 TDI a výkonem 74 kilowattů, který se dosud prodával za 479 900 korun, má od prvního ledna základní cenu 504 900 korun. Zdražení v rozmezí pěti až pětadvaceti tisíc korun se týká i zhruba desítky dalších verzí výše zmíněných řad. Doporučené prodejní ceny základních verzí fabií a felicií včetně všech octavií zůstaly beze změn.

  • Našli jste v článku chybu?