Menu Zavřít

Rychlost proti stylu

5. 11. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Některé okamžiky na silnici jsou skutečně fajn. Třeba když si člověk vychutnává poklidnou stotřicítku na dálnici v kabrioletu Mini Cooper S a řidič předjíždějícího Audi S4 s plátěnou střechou zpomalí, jen aby přátelským mrknutím blinkrů dal najevo své sympatie k maličkému vozu. Nevadí, že jeho automobil je třikrát dražší.
Přitažlivost kabrioletu od Mini v nejsilnější verzi Cooper S by měla podpořit šestnáctistovka přeplňovaná kompresorem vyladěná na 170 koní. Je to o sedm více, než měl Cooper S s klasickou střechou ještě před půl rokem. Přestože i do něj nyní posílený agregát zamířil, týdeník EURO nový kabriolet porovnával se starší verzí Mini Cooperu S disponující maximálním výkonem 163 koní. Kvůli plátěné střeše se totiž v kabrioletu objevily bezpečnostní prvky, které mu přidaly na váze rovný metrák a smazaly rozdíly při zrychlení. Oba vozy zvládnou dostat se na stovku za 7,4 sekundy, nejvyšší rychlost má starší Cooper S dokonce o tři kilometry dále. Stejné však rozhodně nejsou.
Kila navíc v kabrioletu řidič nejvýrazněji pocítí při brzdění. Pedál je potřeba sešlápnout o pár desetin vteřiny dříve, aby byl průjezd zatáčky pod plynem stejně bezproblémový. Ačkoli je kabriolet sportovním vozem, kterému vyhovují vysoké otáčky, na starší verzi Cooperu S v dravosti mírně ztrácí. A nepomůže mu ani výhružné praskání výfuku známé spíš ze supersportů.
Kabriolet má radši táhlé a rychle projížděné zatáčky, v nichž se projevuje výborná stabilita vozu na silnici. V Mini Cooperu S si řidič naopak nejvíce užije v ostrých vracečkách mezi horami nutících k využívání pouze dvou stupňů převodovky. Řazení funguje u obou verzí bezchybně. Jeho krátký chod a masivní kulatá hlavice páky svádějí k častému využívání. Tlustý věnec volantu se dobře drží a díky kůži v rukou neklouže.
Předností Mini Cooperu v podání bavorského BMW je zpracování interiéru a viditelná kvalita. Pokud někomu v zakrytém Mini připadal tvrdý plast na čele přístrojové desky příliš fádní, v kabrioletu je dotažený natolik, že si majitel může za příplatek zvolit jeho barvu korespondující s laděním vozu. Třeba oranžovou, jež je jedním ze speciálních nových odstínů pro odkrytou verzi. Jediným podivným detailem jsou pseudochromované oblouky za opěrkami hlavy u cestujících vzadu, na něž byly při výrobě použity plasty. Kabriolet je oproti klasickému modelu mnohem odvázanější a co se týče image hravější. Ale nechá si za to zaplatit přes sto tisíc korun navíc.
Kvalita zpracování v kabrioletu dosáhla vrcholu v podobě plátěné skládací střechy. Pokud je nahoře, řidič se v automobilu cítí velmi komfortně a v rychlostech povolených na českých silnicích ani nemá možnost zaznamenat rozdíl. Vzduch obtéká vůz plynule a posádku neruší. Prvních zhruba třicet centimetrů střechy se dá elektronicky otevřít během jízdy, na kompletní odkrytí je potřeba zastavit a motorku na ně postačí patnáct sekund.
Střecha se skládá nad zavazadlový prostor, což má dva aspekty. Neomezuje sice velikost možného nákladu, na druhou stranu však brání výhledu dozadu. Když se k tomu připočtou hlavové opěrky vzadu, je lepší na přeplněných místech necouvat. S Mini Cooperem s pevnou střechou řidič podobné potíže nemá.
Spojení kabrioletu a sportovní jízdy je pochopitelné. Záleží však na tom, jaká míra sportovnosti je nezbytně nutná. Pokud jde o styl, Mini Cooper bez střechy je i se 116 koňmi dostatečně rychlý, disponuje tou samou dávkou přitažlivosti a stojí „jen“ 645 tisíc. Pokud jde o adrenalinovou jízdu, kabriolet se nevyrovná ani staršímu hatchbacku s mírně slabším motorem. Na ten novější potom v akceleraci na stovku ztrácí dvě desetiny. A zrychlení je přitom jen začátek. Mini Cooper S Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem 1598 cm3
Max. výkon 120 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 218 km/h
Průměrná spotřeba 8,6 litru na 100 km
Základní cena již není v prodeji (nová verze se 125 kW stojí 675 000 Kč)

Klady - sportovní charakter podvozku
- projev motoru ve vysokých otáčkách
- ovladatelnost

Zápory - vyšší spotřeba Mini Cooper S Cabrio Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem 1598 cm3
Max. výkon 125 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 215 km/h
Průměrná spotřeba 8,8 litru na 100 km
Základní cena 789 000 Kč

bitcoin školení listopad 24

Klady - jízdní vlastnosti
- nezmenšený zavazadlový prostor
- zpracování a mechanismus střechy

Zápory - výhled dozadu
- oblouky za hlavovými opěrkami vzadu
- vyšší spotřeba

  • Našli jste v článku chybu?