Menu Zavřít

Rychlostní typ

23. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Automobily nemají vozit více než čtyři lidi. Výrobci s tím zkrátka nepočítají. Nedávná cesta několika redaktorů týdeníku EURO po rakouských vinařstvích tuto skutečnost potvrdila. Ve vedlejší roli se ocitlo Audi A4 Avant.
Kombík od Audi lze milovat kvůli způsobu, jakým se displej palubního počítače sklápí do vodorovné polohy, aby se do štěrbiny za ním dalo vložit dvd s mapou Evropy. Lze jej pochválit za perfektní zpracování přístrojové desky a zaslouží si obdiv pro svou bezmeznou ochotu obklopit čtyřčlennou posádku luxusem. Zvláště ve verzi s třílitrovým turbodieselem, jež je po té s benzinovým šestiválcem nejdražší v nabídce a která s doplňkovou výbavou přijde na 1,8 milionu. Tři dospělí vzadu však ani v nejmenším neocení sedadla původně určená pro dva.
Totéž platí pro zavazadlový prostor. Pokud chce někdo Audi A4 Avant používat při stěhování, zaslouží si skončit v nejbližší léčebně pro duševně choré. Do kufru se vejde podprůměrných 442 litrů, a přestože po sklopení zadních sedadel se možnosti Avantu rozrostou až na skoro dvanáct set litrů, pořád to je sotva zlomek vinného sklepa. Jenže vytvářet kombíky kvůli prostoru dokáže každý, u Audi dominuje styl.
Dravě sportovní vzhled byl ostatně hlavním důvodem, proč se v A4 ocitl šestiválcový turbodiesel o výkonu 204 koní, který odsunul předpotopní dvouapůllitr do druhé ligy. Nový motor je kromě podstatného nárůstu síly, díky němuž akceleruje na stovku za 7,9 vteřiny, tišší a ve svém projevu uhlazenější. Přitom si zachovává velmi dobrou průměrnou spotřebu kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů. Těžší předek snadno kompenzuje pohon všech kol quattro, takže se vůz v zatáčkách projevuje spíše neutrálně, pouze výjimečně je nedotáčivý.
Sportovní image A4 Avant s nejsilnějším turbodieselem přesto dostává zabrat. S automatickou převodovkou tiptronic se kvůli mírné prodlevě při řazení nedá mluvit vyloženě o dynamické jízdě v zatáčkách, trochu pomáhají až příplatkové páčky pod volantem. Už jen kvůli tomu je s ním lepší zůstat na dálnici. Tam se jeho kvality projeví nejvýrazněji.

Audi A4 Avant 3,0 TDi quattro
Motor přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem 2967 cm3
Max. výkon 150 kW
Převodovka 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 229 km/h
Průměrná spotřeba 8,3 litru na 100 km
Základní cena* 1 357 800 Kč
* s filtrem pevných částic

WT100

Klady
- pružný motor
- pohon všech kol
- kvalitně vyrobený interiér

Zápory
- vyšší cena
- prostor pro cestující vzadu
- umístění displeje navigace

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).