Menu Zavřít

Rychlovlaky mají jezdit jako TGV

29. 4. 2019
Autor: Euro.cz

Doprava První úsek vysokorychlostní železnice se začne stavět za šest let

Jízda plánovanou vysokorychlostní železnicí bude mít francouzskou příchuť. Správa železniční dopravní cesty podepsala smlouvu s francouzskou SNCF Mobilités o tvorbě technických standardů pro projektování vysokorychlostních tratí v Česku. Stát připravuje nyní několik zcela nových vysokorychlostních železnic. Celkové náklady se odhadují mezi 500 miliardami až 600 miliardami korun a hotovo má být kolem roku 2050, pokud vše půjde hladce.

„Společně vytvoříme nové technické normy, jejichž předlohou se stanou francouzské standardy. Ty jsou již velmi detailní a zabývají se konkrétními technickými parametry, například pro tunely, mosty nebo koleje. Jsem rád, že u takto významného projektu využijeme know-how renomované firmy,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

bitcoin_skoleni

S výstavbou prvního vysokorychlostního úseku chtějí správci tratí začít do roku 2025. Mělo by jít o úsek z Prahy-Běchovic do Poříčan. Stát jinak chystá páteřní napojení z Prahy na sever do Ústí nad Labem, které je v přípravě jako celek nejdál, dále na východ do Brna a Břeclavi, z Brna na sever do Ostravy, z Prahy přes Beroun, Plzeň a Domažlice a z Prahy na Hradec Králové a Liberec. Všechny tratě mají mít přeshraniční napojení. Vlaky mají na tratích jezdit až 300 kilometrů v hodině. •

  • Našli jste v článku chybu?