Pomalu projíždějící Chrysler 300C připomíná obrněnce, chybí mu snad jen kanonek na střeše. Když jsem dostal vůz k testování, vychutnával jsem si jedinečný design, protože tolik kontroverzí na jednom automobilu se hned tak nevidí. Působí sice neskutečně mohutným dojmem, přesto ale velmi elegantně. Při bližším zkoumání vyniknou protichůdné designové prvky, jako například kontrast mohutné, téměř truckové přídě a pozvolna klesající střechy vozu, rozpor mezi bezostyšně sousedícími hranami a křivkami karoserie, vybrání podběhů pro obří osmnáctipalcová kola tvrdě napadající linii vozu. Jakékoliv jiné auto by podobná designová zběsilost bez milosti zlikvidovala. Jenže tvůrci dokázali všechny kontrasty sladit do jednoho skvěle vypadajícího celku. Za Chryslerem 300C se ohlédne každý.
Originalita pokračuje i po nasednutí. Retro laděnému interiéru s velkými analogovými budíky a hodinami na přístrojové desce a středovém panelu dominuje obrovský, dřevem vykládaný multifunkční volant. Sedačky vozu jsou velké a pohodlné, v této třídě je to ale nezbytnost. V celkově příjemném interiéru, kde se řidič cítí jako ve vlastním obýváku, zklame jen jedna drobnost. Přepínač světel, vyrobený z černého plastu, vypadá jako ovládací knoflík pračky MiniRomo z provenience bývalého východního bloku. Bohužel prý jde o koncernovou součástku.
Testovaný vůz poháněl commonrailový dieselový motor od Mercedesu. Koncernová politika nadiktovala naftu do „Ameriky“, a hned ve velkém stylu. Třílitrový motor s vozem umí cvičit opravdu zajímavým způsobem. Auto totiž váží jen 1900 kilogramů, což na pětimetrové kombi není až tak moc. Řidič do něj ovšem usedá pod dojmem vnějšího designu, který ještě půl tuny určitě přidá. Překvapení z dynamiky při rozjezdech může být už jenom milé. Diesel má i velmi příjemnou spotřebu, ve městě kolem deseti litrů včetně dynamických rozjezdů na křižovatkách, na dálnici a mimo město kolem téměř neuvěřitelných sedmi litrů. Při běžné jízdě už sice nemá takovou dynamiku jako při rozjezdech, na bezpečné předjíždění to ale bohatě stačí.
Chrysler 300C je velké kombi, a nějaké řádění na okreskách ho tudíž příliš nebaví, utahování zatáček mu už vyloženě nesedí. V pořádku, auto na takové kousky ani není stavěné. Pravým opakem jsou pro ně ovšem dálnice. Posilovač řízení ve městě nabývá obrovské účinnosti, při vyšších rychlostech ale výrazně ztuhne. Skoro jako by se část optické mohutnosti přenesla i do řízení. Člověk má pocit, že ovládá velkou masu pevně sedící na silnici, přesně vedoucí stopu a reagující na každý pokyn mírným, příjemným odporem. Ve voze je při běžných cestovních rychlostech ticho, srovnatelné i s takovým mistrem v oboru, jakým je Lexus GS.
Příznivá cena, kterou za automobil importér požaduje, se projevuje i na prodejích. Ve vyšší střední třídě s pětatřiceti prodanými vozy patří Chrysleru 300C deváté místo z dvaceti. Prodejci se prý běžně setkávají s tím, že potenciálním zákazníkům se 300C sice ohromně líbí, zároveň však mají obavy, že kamkoliv přijedou, okamžitě se stanou středem pozornosti. A přesně o tom koupě 300C je. Chcete-li vyvolat pozdvižení, být originální každým kouskem vozu, 300C je rozhodně pravá volba.
klady
design
originalita
motor
prostornost
jízdní vlastnosti
zápory
výhled při couvání
Tabulka: Chrysler 300C Touring
Motor: vidlicový přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem: 2987cm3
Maximální výkon: 160 kW (214 PS)
Převodovka: automatická pětistupňová
Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 10,8/ 6,6 / 8,1(l/100 km)
Cena: 1290000,- testovaný vůz 1715000,-