Značka Subaru zahájila 5. února prodej dieselové verze kultovního modelu Impreza.
Cena základního modelu 2.0D ACTIVE je 624 800 korun a umožňuje odpočet DPH.
Historie japonské značky Subaru sahá až do roku 1917, kdy byly založeny letecké laboratoře, které se staly předchůdci dnešní společnosti. Ta kromě letecké techniky a automobilů vyrábí i železniční kolejová vozidla, autobusy a průmyslové výrobky. Ve světě automobilů reprezentuje Subaru od roku 1992 hlavně sportovní vůz model Impreza, který je znám mimo jiné díky svým úspěchům v rallye. Všechny Imprezy prodávané v Česku měly v minulosti benzinové motory, letos se prvně objevil pod kapotou i diesel. Naftový čtyřválec (s protilehlými válci typu boxer) má prý kombinovanou spotřebu 5,8 litru na sto kilometrů a dokáže auto pohánět rychlostí 205 km/h.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Obě verze naftové Imprezy jsou k dispozici s možností přestavby na N1 s odpočtem DPH. Jedná se o auta, která nabízejí sportovní zážitky s reprezantativností, komfortem a užitkovými vlastnostmi.
Standardní verze kombinuje podle výrobce pohodlí a ovladatelnost Imprezy s ekologickými parametry a slušnou základní výbavou. V ní je zahrnut volant obšitý pravou kůží, hlavice řadicí páky v kůži, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, autorádio, plně automatická klimatizace a 16palcová hliníková kola.
U příležitosti uvedení na trh přichází importér také s akční limitovanou edicí 25 vozů 2.0D EDITION – vylepšenou sportovní verzí s aerodynamickými prvky. Tato verze standardně rozšiřuje základní výbavu verze 2.0D o tyto položky: světlomety s bixenonovými výbojkami, výsuvné ostřikovače světlometů, přední mlhovky, audio soustava s měničem na šest CD, sportovní sedadla, aerodynamický přední nárazník, boční spoilery, zadní aerodynamický nárazník, 17palcová kola z hliníkové slitiny, bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech. Zvýhodněná cena této verze je 834 800 korun.
Do konce roku 2009 výrobce plánuje na českém trhu prodat 70 vozů s motorem 2.0D.