Menu Zavřít

Rychlý podpis. Dálnici D35 mezi Časy a Ostrovem postaví Eurovia

24. 5. 2018
Autor: čtk

Hotovo, podepsáno. Jen pár dní poté, co Úřad na ochranu hospodářské soutěže zamítl stížnost vyřazených firem, podepsalo Ředitelství silnic a dálnic smlouvu na stavbu části dálnice D35 mezi Časy a Ostrovem na Pardubicku. Úsek dlouhý 14,7 kilometru postaví společnost Eurovia a znamená to pro ni již několikátý úspěch na severní spojnici Čech a Moravy.

„Mohu potvrdit, že smlouva byla podepsána,“ řekla Euru mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Firma měla ovšem v tomhle případě štěstí. Po otevírání obálek byla až třetí v pořadí. Lepší cenu nabídla sdružení vedená M – Silnice (2,97 miliardy) a Astaldi (3,065 miliardy). Kvůli formálním chybám ovšem ŘSD oba uchazeče vyškrtlo a poté, co jeho verdikt potvrdil antimonopolní úřad, bude si Eurovia účtovat 3,23 miliardy. Správci státních silnic sami počítali, že část dálnice bude stát 4,97 miliardy.

Stavba úseků na D35 patří k největším zakázkám, které letos ŘSD vypisuje, a je proto pod tlakem soutěžících firem. Na soutěž o právě podepsaný úsek si stále stěžují, konkrétně rozkladem k předsedovi ÚOHS, jejich kroky ovšem nebrání ŘSD v podpisu smlouvy.


Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?

Dálnici D47 na Ostravsku stavbaři na několika místech rekonstruují. Práce by měly skončit v roce 2018


Eurovii se v zakázkách daří. Kromě úseku Časy-Ostrov, kde je už smlouva podepsána, se její sdružení také stalo vítězem tendru na návazný úsek D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi za 2,59 miliardy.

bitcoin_skoleni

Hraje se ještě o další úsek D35 mezi Opatovicemi a Časy. I téhle soutěže se Eurovia účastní, nejlevnější nabídku ale podalo italsko-turecké konsorcium Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Požadovalo 2,88 miliardy korun, což je asi 60 procent předpokládané ceny odhadnuté projektantem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nicméně výsledky výběrového řízení na výstavbu 12,6 kilometru zrušil.

Čtěte také:

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050


  • Našli jste v článku chybu?