Neprůhledná nekampaň Miloše Zemana přece jen nabízí nějaká okénka, kudy se dá nahlédnout k finančním zdrojům, které pomáhají k prezidentovu znovuzvolení.
Zadavatelem masivní billboardové a inzertní kampaně proti Jiřímu Drahošovi je společnost Euro-Agency hokejového manažera Miroslava Schona, mimo jiné spolumajitele firmy Mountfield, jejíž většinový podíl před rokem koupil investor Eurasia Development Group Limited z čínského Hongkongu. Svůj podíl tehdy prodal zakladatel Mountfieldu Ivan Drbohlav, někdejší předlistopadový obchodník Motokovu v Londýně a spolupracovník Státní bezpečnosti s krycím jménem Dublin. Schon je se ženou aktuálně na dovolené - rád jezdí do Afriky. Za „povinně dobrovolné“ miliony od Tipsportu věnované na „veřejně prospěšné účely“ totiž před lety nedaleko Prahy postavil soukromé safari, do něhož musí neustále doplňovat zvířata a exponáty.
Stopy se přes Čínu a Afriku nakonec vracejí zpět do Prahy - na barrandovský kopec. Mountfield je totiž častým inzerentem na TV Barrandov, kterou Miloš Zeman s oblibou využívá pro své hovory k lidu. Zahradním traktůrkem s průvodcem Bédou Trávníčkem jsme tak objeli půlku světa a kruh přátel Miloše Zemana se uzavírá.