Menu Zavřít

S dusíkem v tlumičích

2. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Nové kupátko se chce stát nejprodávanějším ve své třídě

FIN25

Korejská značka Hyundai slibuje na polovinu května překvapení, které bude kombinací „vzrušujícího výkonu a robustního sportovního provedení“. Jde o nové kupé, které bude větší a výkonnější než jeho předchůdce a má se hodně přiblížit čistě sportovnímu stroji. Dovozce – společnost Hyundai Motor – má s tímto autem nemalé ambice. „Chceme být minimálně mezi třemi nejprodávanějšími značkami v segmentu a možná i jedničkou na trhu,“ říká generální ředitel firmy Richard Kopečný. Loni se v České republice prodalo 118 vozů typu kupé, Hyundai už má nyní na svoje auto zhruba padesát objednávek. „Vypadá to, že letos by se mohl segment zvětšit, takže budeme mít větší možnosti,“ říká Kopečný.
Mezi kupátky zatím kralovaly vozy Audi TT, Opel Tigra, Ford Puma, Toyota Celica a Opel Astra. Hyundai Coupe se bude snažit konkurovat delším rozvorem, než mají Tigra či Puma (2530 mm), a zároveň větší délkou než Celica a Astra (4395 mm). Korejský vůz se bude prodávat ve dvou zážehových motorových verzích, které odpovídají i dvojici nabízených cen. Slabší dvoulitr za 649 900 dosáhne maximálního výkonu 101,5 kilowattu a maximální rychlosti 206 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se dostane za 9,2 sekundy. Větší sportovní zážitek má poskytnout motor typu Delta V 6 o obsahu 2,7 litru, za který je ovšem třeba připlatit. Kupé s tímto agregátem pod kapotou vyjde v základu na 759 900 korun. Zato však řidič může počítat s výkonem 122,9 kilowattu a nejvyšší rychlostí 220 kilometrů za hodinu. Z nuly na stovce pak bude za 8,2 sekundy.
Co se týče designu – dvoudveřová karoserie je kombinací ostrých designérských prvků a vyvážených oblých tvarů s nízkým profilem. Vpředu sbíhají výrazné linie přes kapotu, a vytvářejí tak atletický charakter stroje. Čtyřkanálové světlomety a jednoduchá přední maska jsou ve středu pozornosti a současně zdůrazňují masivní přední nárazník. Vnitřek je, jak se týdeník EURO mohl přesvědčit při předváděcích jízdách, elegantní, leč spartánsky sportovní.
Jednu zajímavost je třeba zmínit u podvozku. Všechna čtyři kola jsou osazena tlumiči plněnými dusíkem, které omezují naklápění karoserie a zlepšují podle výrobce stabilitu vozu. Co se týče bezpečnostních prvků, kritická místa ocelové karoserie vozidla, jako jsou přední vnitřní výztuhy nebo boční vnější panely, jsou vyrobeny z bodovaných dílů, aby zajišťovaly maximální absorpci energie nárazu.
Hyundai Coupé přichází poměrně dobře vybaven: mezi standardní prvky patří elektricky ovládaná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, elektricky ovládané zamykání kufru, osvětlení zámku spínací skříňky a polohu a sklon předního sedadla, což lze uložit do paměti. Za co je třeba připlatit (a to jen u dražší verze), je kožené čalounění sedadel s vyhříváním – vyjde na čtyřicet tisíc korun.

  • Našli jste v článku chybu?