BARCELONA (han) – Japonská Toyota vrhla minulý týden na evropský trh svoji novou vlajkovou loď – vylepšený Avensis. Auto vyšší střední třídy se hodně zvětšilo, karoserie nabobtnala do kulatějších tvarů. Zepředu dost připomíná corollu, vzadu přibyly výrazné kulaté světlomety, jaké má například Volkswagen Passat. Také uvnitř auta je hodně nových prvků. Patří k nim především hodně materiálů s měkkým povrchem a zakulacený střední panel. Avensis je podle výrobce o dost tišší než jeho předchůdce a má řadu dalších vymožeností. Patří k nim například kolenní airbag, který při nárazu kryje nohy posádky.
Japonci vkládají do Avensisu, vyráběného v Británii, nemalé naděje. Ročně ho hodlají prodat v Evropě 140 tisíc kusů, což je mnohonásobně více než třeba limuzíny Camry, jíž se prodá jen zhruba sedm tisíc strojů. Avensis bude k mání ve třech variantách – sedan, liftback a combi - a ve čtyřech motorových verzích. Nejnižší cena v České republice byla stanovena na 619 900 korun, což je stejně, kolik stojí Mazda 6. Další ze silných soupeřů Nissan Primera vyjde o deset tisíc korun levněji.