Menu Zavřít

S minipomocí

11. 7. 2002
Autor: Euro.cz

BMW

MM25_AI

MNICHOV (Reuters, tpk) – Model Mini Cooper se nejvíce podílel na tom, že automobilka BMW mohla za první pololetí oznámit zvýšení celosvětového prodeje svých vozů o 18,2 procenta na bezmála 544 tisíc aut. Remaku oblíbeného britského autíčka ze šedesátých let, který byl na trh uveden v loňském roce, se za první letošní půlrok prodalo 62 412 kusů. Zájem o klíčovou značku BMW stoupl o 4,7 procenta, za období leden až červen si její vozy koupilo 481 330 motoristů.
Výsledky potvrdily správnost strategie německého výrobce, který se rozhodl, že se soustředí pouze na luxusní vozy. Chtěl tím zamezit poklesu poptávky po automobilech a bránit se před slabou ekonomikou. Značka Mini se v nabídce BMW zařadila mezi její nejlevnější luxusní vozy, což - jak firma uvedla - významně rozšířilo počet jejích zákazníků.
Generální ředitel automobilky Helmut Panke k výsledkům prohlásil, že společnost hodlá v letošním roce zvýšit v meziročním srovnání prodej, příjmy i zisk, neuvedl však bližší odhad. Soudí, že silné oživení by automobilový trh mohl zažít v letošním posledním čtvrtletí, případně na počátku příštího roku. „Letos se nám podaří poprvé překročit hranici milionu vyrobených vozů BMW a Mini za rok,“ prohlásil Panke, který předpokládá, že posílení eura vůči dolaru by nemělo mít na výsledky společnosti v letošním ani příštím roce žádný vliv.

  • Našli jste v článku chybu?