PRAHA (oh) – Za čtyři roky působení na zahraničních trzích se stal export pro společnost 2N klíčovým kanálem odbytu. Do ciziny vloni 2N, která vyrábí telekomunikační techniku, vyvezla téměř tři čtvrtiny své produkce. „Těchto výsledků jsme dosáhli bez výrazného zvyšování počtu pracovníků,“ říká předseda představenstva firmy Miroslav Hofman. Zkušeností s organizací prodeje v zahraničí chce firma využít v Česku, i proto mění organizační strukturu a generálního ředitele, kterým se stal Oldřich Stejskal. „Chtěli bychom být stejně úspěšní jak v zahraničí, tak doma,“ říká Stejskal.
V exportním růstu chce však firma pokračovat i letos, pozitivně by se měl na obchodu projevit vstup země do Evropské unie. „Více než dvě třetiny vývozu firmy vloni mířilo do zemí unie, zbývající díl na východoevropské trhy a překvapivě i do afrických a středoasijských zemí,“ vypočítává nový generální ředitel. Za perspektivní považuje také trhy v Latinské a Jižní Americe. „Na tomto kontinentu se technologie GSM, v níž jsme nejsilnější, teprve rozvíjí a konkurence není na takové vývojové úrovni jako naše produkty,“ dodává. Proto bude firma v březnu vystavovat na brazilském veletrhu Telexpo v Sao Paulu.
Kromě Stejskala byl na pozici výkonného ředitele firmy jmenován Jan Makalouš, dosavadní vedoucí výrobního úseku. Dosavadní ředitel 2N Miroslav Hofman zůstává ve společnosti jako předseda představenstva s odpovědností za koncepci a budoucí trendy rozvoje firmy.