Škoda Fabia
PRAHA (tpk) - Z výrazných úspěchů rallyeové verze Peugeotu 206 si vzala ponaučení mladoboleslavská Škoda Auto a na ženevském autosalonu představila soutěžní Fabii WRC. Tento vůz má v budoucnosti v seriálu mistrovství světa nahradit Octavii WRC.
Pro běžné řidiče Škoda hodlá v polovině letošního roku uvést Fabii RS. Agregátem se však tento automobil rozhodně rallyeovému speciálu podobat nebude. Vůz se sportovním označením bude mít pod kapotou přeplňovaný dieselový čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 96 kilowattů (130 koní). Výhodou tohoto naftového motoru, který lze najít v superbu a octavii, je jeho slušná pružnost - maximální točivý moment 310 Nm je k dispozici od 1900 otáček za minutu. S podvozkem sníženým o patnáct milimetrů, šestnáctipalcovými litými koly, spoilerem nad zadním oknem a dalším sportovním vybavením dosahuje fabia maximální rychlosti 204 kilometrů v hodině, z nuly na stovku zrychlí za 9,6 vteřiny a její průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 5,6 litru na sto kilometrů. Otázkou zůstává cena. Prý by se měla pohybovat kolem půl milionu korun. Automobilka by však o moc víc nad tuto částku mířit neměla, když její dvoulitrová benzinová fabia v nejvyšší výbavě přijde na zhruba 487 tisíc. Řidiči se pak totiž jistě zamyslí i nad označením RS - Fabia Elegance 2.0 s výkonem 85 kilowattů má jen o devět kilometrů nižší maximálku a o tři desetiny pomaleji se dostane na sto kilometrů v hodině.