Žen, které se v Česku pouštějí do podnikání, je pořád méně než mužů. Někdy chybí odvaha, jindy zázemí. Těm, kterým by chyběly do začátku informace, se blýská na lepší časy. V polovině srpna proběhne nedaleko Prahy první Akademie, kde se podnikáníchtivé ženy dozví vše potřebné.
Foto: Akademie Život nápadům
Za akcí stojí projekt Život nápadům, který už zhruba rok vyhledává úspěšné české podnikatelky. Jejichž životní příběh a zkušenosti mohou být pro podnikatelky začátečnice inspirující. Právě s nimi se uživatelky webového portálu mohou radit, od nich mohou získávat cenné rady. Nejde ale jen o vzory, které podle nedávného průzkumu GE Money ženám v podnikání chybí. Život nápadům pro zájemkyně zorganizoval i řadu seminářů a webinářů, kde získají praktické informace.
Víkendová škola
Akademie Život nápadům se koná 19. a 20. srpna nedaleko Prahy. Ženy, které se chystají podnikat nebo jsou v počátcích podnikání, tu dostanou informace hned ze čtyř oborů. „V první sekci se chceme věnovat financím. Řeč bude o tom, jak nastavit peněžní toky na začátku podnikání, jak si zajistit cashflow nebo jak sestavit svůj byznys plán,“ říká k programu vedoucí projektu Milada Franek z GE Money. Druhou oblastí pak bude marketing. Ženy se dozví, zda k podnikání stačí využít sociální sítě i to, kdy do reklamy a marketingu investovat.
Třetím tématem má být cenotvorba. Budoucí podnikatelky zjistí, jak nastavit cenu produktu, jak odhadnout poptávku či jak určit tu pravou cílovou skupinu. Čtvrtou, neméně důležitou částí podnikání je výběr spolupracovníků. K dispozici budou rady, jak si ty kvalitní udržet i jak je dobře řídit. „Pro každou oblast jsme vybrali zkušeného odborníka, dá se říct, kapacitu v oboru, která by ženám na Akademii měla předat informace, jež by jinak získávaly jen velmi obtížně. Takto získají vše potřebné na jednom místě a pod jednou střechou,“ vysvětluje Milada Franek. „Věřím, že vše, co se na Akademii dozví, pak dokáží zúročit.“
O marketingu by měla přednášet Magdalena Čevelová, o oblasti financí pak Jaroslav Trojan, který je finančním analytikem. Své zkušenosti předají ženám i Pavel Komárek ze společnosti Prosperita, Petr Maňas ze společnosti Klanečná a Tomáš Čupr, zakladatel firmy Slevomat.
Projekt jede dál
Řadu informací najdou zájemkyně o podnikání také na webu projektu Život nápadům. Na stejném místě je k dispozici i přihláška na víkendový seminář. O tom, že podobné akce mají smysl, svědčí rostoucí počet zájemců. „I do budoucna chceme pokračovat v seminářích nebo výuce přes internet v rámci webinářů, a pokud bude zájem, rádi zopakujeme i víkendovou Akademii,“ doplňuje Milada Franek. Podrobnosti lze nalézt na webových stránkách www.zivotnapadum.cz.