Menu Zavřít

S výběrem kola i pračky pomůže umělá inteligence. Český startup Outfindo se svým chytrým průvodcem míří už i za hranice

8. 8. 2023
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Outfindo
  • Doteď česká platforma Outfindo radila s výběrem jízdních kol a elektrokol, nově zákazníkům pomůže i s koupí vhodné pračky
  • Stejně jako v prvním případě jí k tomu poslouží technologie založená na umělé inteligenci, kterou dodnes nasadila již na 30 e-shopech
  • Kromě toho společnost zamíří dále do zahraničí. Pomoci jí k tomu má mimo jiné investice fondu Presto Ventures

Zvažujete pořízení kola? S jeho nákupem vám může pomoct umělá inteligence (AI), a to třeba taková, na jejíž služby v tomto směru sází český startup Outfindo. A také třicítka tuzemských i zahraničních e-shopů, na které ji firma Jana Matějů už stihla nasadit.

„Obchodníci si teď nemohou dovolit ztratit jediného zákazníka, protože tlak na náklady, a tedy cash flow, je dnes jeden z nejvyšších, jaký jsme kdy zažili. Outfindo jim v tomto vytrhává trn z paty, protože nabízí rychlé řešení, které obchodníci okamžitě pocítí na pozitivní zpětné vazbě zákazníků i na vyšších prodejích,“ uvádí Matějů. Služeb jeho startupu v tuzemsku aktuálně využívá třeba Cycology, Nevix nebo Kolovna.

Sdílená kola dobývají Česko. Za pět let chceme ve stovce měst vozit půl milionu uživatelů, říká spoluzakladatel nextbike Luňák
Přečtěte si také:

Sdílená kola dobývají Česko. Za pět let chceme ve stovce měst vozit půl milionu uživatelů, říká spoluzakladatel nextbike Luňák

Technologii, která by výběr kola značně usnadnila, Matějů se svým týmem vyvíjí už od roku 2020, přičemž pracovat na ní začal na základě vlastní zkušenosti. „Často za mnou kolegové a kamarádi chodili s prosbou o radu s výběrem kola. S tím jsem jim poradil bez problémů, ale jakmile jsem si měl sám vybrat jiný složitější produkt, třeba vysavač, byl jsem stejně ztracený jako oni u kol,“ přibližuje.

Vraťte zákazníky do středu dění!

Nasazením AI se snažil Matějů podle svých slov vyřešit fakt, že se v e-commerce úplně zapomnělo na kupující. Spíše než na ně se totiž e-shopy častěji soustředí na rozšiřování nabídky, distribuci a růst: „Právě to pro mě bylo impulsem založit Outfindo. Vrátit zákazníka zpět do středu dění, využívat nejmodernější technologie a postavit řešení, které mu skutečně pomůže s výběrem čehokoliv.“

Použitá technologie dokáže vybrat vhodné kolo pomocí jednoduchých otázek, jež jsou totožné s těmi, které zákazníkům běžně pokládají prodavači v kamenných prodejnách. „Často se setkáváme i s tím, že ani sám zákazník neví, co přesně hledá, přestože ví, na co danou věc potřebuje,“ podotýká podnikatel a doplňuje, že uvedená skutečnost je u takto složitých komodit zcela přirozená a umělá inteligence se s ní po zaučení dokáže dobře vypořádat.

Svěřili byste výběr kola, vysavače či domácí elektroniky do rukou umělé inteligence?

Jen u kol ale Outfindo zůstat nehodlá. Jeho vyhledávací nástroj tak najde využití i v dalších oblastech. Konkrétně minulý týden spustil startup novou produktovou vertikálu, která pracuje na podobném principu jako chytrý poradce kol, tentokrát ale zákazníkům pomáhá s výběrem ideální pračky. A kdo ví, v budoucnu by se její specializace mohla ještě významně rozšířit, tím spíš když o technologii Outfinda mají dle jeho zakladatele zájem i největší retailoví hráči z oboru.

Téměř 22milionová pomoc

Nyní své služby plánuje společnost rozšířit dál za hranice státu. Pomoci jí k tomu má třeba investice ze strany fondu Presto Ventures, který startupu i k tomuto účelu poskytl 900 tisíc eur, tedy v přepočtu zhruba 21,6 milionu korun. 

bitcoin školení listopad 24

Lidé vydělávají na knihách napsaných ChatGPT. Umělá inteligence nám prozradila, k čemu to podle ní povede
Přečtěte si také:

Lidé vydělávají na knihách napsaných ChatGPT. Umělá inteligence nám prozradila, k čemu to podle ní povede

„V poslední době vidíme mnoho společností, které se snaží rozšířit svůj byznys o umělou inteligenci, i když to mnohdy není nutné. Oproti tomu Outfindo je podle nás ve správný čas na správném místě v odvětví, které přesně takové řešení potřebuje,“ komentuje partner v Presto Ventures Roman Nováček.

Ten na Outfindu oceňuje třeba rychlý prodejní servis i vysokou úspěšnost při uzavírání spolupráce s novými zákazníky. Obojí přitom považuje za přidanou hodnotu společnosti. „Jsme moc rádi, že můžeme podpořit tak zkušenou skupinu zakladatelů a naskočit s nimi do skvěle rozjetého projektu,“ dodává závěrem.

  • Našli jste v článku chybu?