Menu Zavřít

Sám v Lucerně

15. 4. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Kdysi dávno se Ford, Volkswagen a Seat dohodly a začaly společně vyrábět velkoprostorový vůz, aby jim v tehdy slibně se rozvíjející třídě příliš neujel Renault Espace. Stalo se to v roce 1995 a nový model dostal jména Galaxy, Sharan a Alhambra. Postupem času se všech tří dotklo několik faceliftů, převážně kvůli tomu, aby se automobily navzájem odlišily. Přece jen tradiční milovník fordů špatně snáší, když vozy jeho oblíbené automobilky vypadají jako seaty a naopak.
Výhodami Fordu Galaxy se šestiválcovým benzinovým motorem by měly být především prostor, pohodlí a rychlost při dlouhém cestování a pro verzi Ghia testovanou týdeníkem EURO i pocit luxusu, protože od vozu bezmála za milion je na místě jej očekávat. První z nich Galaxy splňuje na půl. Sedí-li řidič v Galaxy sám, připadá si v mohutné kabině se dvěma řadami sedadel za sebou jako v Lucerně. Oddělené sedačky jsou dostatečně komfortní a i ve třetí řadě mají v plném obsazení pasažéři dostatek prostoru jak pro nohy, tak nad hlavou. Zato se najde poměrně málo místa pro kufry. Zavazadlový prostor se totiž redukuje na úzkou nudli a ve výplních dveří a jinde je jen pár odkládacích přihrádek.
Šestiválec dodává těžkému MPV mohutný zátah, který jej předurčuje pro stovky kilometrů rychlé jízdy po dálnici. Protismyslně proto v základní výbavě působí absence tempomatu. Pro tento druh vozů totiž vznikl. Do Česka se právě kvůli agregátu nejsilnější Galaxy příliš nehodí. Svou maximální rychlost nemá šanci uplatnit, a přitom bez námahy zhltne třináct litrů na sto. Se čtyřkou si řidič vystačí díky pružnosti motoru při městské čtyřicítce i ve 130kilometrové rychlosti na dálnici a řadí jen proto, že je to se šestistupňovou převodovkou tak příjemné. V Německu by mu prostě bylo lépe.
Některé půvaby šestiválce ve Fordu Galaxy jsou přesto mezinárodní. Zatmavená skla či imitace dřeva na palubní desce působí totiž mnohem efektněji ve voze, který se na stovku dostane pod deset vteřin.

Ford Galaxy 2,8i V6 Ghia
Motor zážehový šestiválec
Objem 2792 cm3
Max. výkon 150 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 217 km/h
Průměrná spotřeba 10,8 litru na 100 km
Základní cena 929 990 Kč

Klady
- pohodlí na všech šesti sedadlech
- převodovka
- pružný motor

ebf - tip - debata

Zápory
- za tempomat se musí připlácet
- málo odkládacích prostor
- vysoká spotřeba

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).