Zatím nelze říci, zda ke zkáze přispěla nedbalost
PRAHA (haš) – Co způsobilo zatopení pražského metra a zda ke zkáze přispěl někdo z pracovníků Dopravního podniku (DP), se ani v uplynulém týdnu zatím nepodařilo zjistit. Zatímco se objevila řada anonymních svědectví zaměstnanců, podle nichž vedení DP metro uzavřelo příliš pozdě a nestihly se zavřít všechny tlakové uzávěry, z ohledání postupně odvodňovaných stanic vyplývá, že i přes to voda do podzemí pronikala na řadě míst a nedala se zastavit.
Postupně vyšlo najevo, že rozvodněná Vltava spolu s metrem zaplavila několik tajných obranných krytů, o nichž údajně DP nemá přehled. Minulý čtvrtek se zjistilo, že do stanice Můstek na trase A voda natekla prolomenou podlahou v přestupní chodbě ze spodní, dříve zatopené trasy B. Podle členů speciálního vyšetřovacího týmu policie může expertíza příčin katastrofy trvat až rok. Teprve poté by mohla padnout i eventuální obvinění konkrétních osob.
Přesvědčení, že zkáza pražského metra nemá viníka, vyslovil minulý týden při návštěvě Prahy generální tajemník Mezinárodní asociace veřejné dopravy Hans Rat. Ve středu do Prahy přiletěla i skupina ruských expertů, kteří nabídli bezplatnou dodávku náhradních dílů například pro poškozené eskalátory sovětské výroby.
Pražské metro i nadále jezdí pouze na okrajích města. Na trase A je bez provozu úsek Dejvická – Náměstí Míru, na trase B úsek Smíchovské nádraží – Hloubětín a na trase C úsek Muzem – Nádraží Holešovice.