Bezpečnost Autonomní vozidla, která se při jízdě obejdou bez řidiče, se sice na trh jen tak nedostanou, americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) už si je ale zanalyzoval. Vidí v nich revoluci v motoristickém provozu, kterou by pro použití veřejností měl americký Kongres schválit během pěti až sedmi let.
Firmy jako Google, který nedávno představil prototyp svého samořiditelného vozítka, je prezentují jako „řidiče“ imunní proti únavě, agresivitě a nedbalostem. Obdobná pozitiva přiznává i zpráva FBI, podle níž budou „významně snížena k nehodám vedoucí rizika spojená s rozptylováním a špatným odhadem“ řidičů. FBI i policejním složkám navíc další generace samořiditelných aut usnadní a zefektivní sledování podezřelých.
„Algoritmy mohou kontrolovat vzdálenost hlídkového vozu od cíle, aby se zabránilo odhalení, nebo mohou hlídku na křižovatce poslat jiným směrem tak, aby se s cílem úspěšně potkaly opodál,“ píše se ve zprávě, kterou si vyžádal a zveřejnil britský deník Guardian.
Stejné možnosti jako strážcům pořádku ovšem autonomní vozidla přinesou i zločincům. Mezi černé scénáře FBI počítá možnost ostřelování z jedoucího vozu, kde se nikdo nemusí zdržovat řízením a sledováním cesty. Z varování se dají vycítit i obavy z toho, že by mohli například teroristé překonat bezpečnostní prvky vozidel, zvýšit jejich rychlost a „přinutit“ autonomní vozidla ignorovat předpisy nebo je naplnit výbušninami a v podstatě tak z nich udělat „sebevražedné atentátníky“.