Japonští výrobci terénních aut použili před třiceti lety jednoduchou taktiku - okopírovali spartánské americké džípy a vybavili je komfortním interiérem. Vznikla třída cestovních off-roadů, ve které hrají ostrovní automobilky stále prim. A že se zmíněná taktika vyplácí, potvrzuje i druhá generace Hondy CR-V, která se s manuálním řazením prodává za necelých 850 tisíc korun.
Na první pohled se auto moc nezměnilo. Střízlivý design předchozí verze vyměnili konstruktéři za dynamičtější tvary, především příď dostala klínovitější profil. Ale to je tak všechno. Hlavním trumfem vozu jsou změny v interiéru, který připomíná v duchu asijských tradic luxusní limuzínu. Na předních i zadních sedadlech je tolik místa, kolik nabízejí vozy vyšší střední třídy. Páka ruční brzdy se přemístila k volantu, takže mezi sedadly lze procházet. Návrháři si hodně vyhráli s palubní deskou, zajímavé jsou hlavně ovladače topení, umístěné ve spodní části panelu, ale otočené směrem vzhůru. V kabině je znát důkladné japonské zpracování plastů.
Zadní sedadla poskytují možnost posouvání dopředu a dozadu, čímž se zvětšuje kufr nebo místo na sedadlech. Škoda že se sedadly nedají prostrčit lyže a musí se pro jejich uskladnění sklápět opěradlo levé sedačky. Nadprůměrný je i kufr, který nabízí 527 litrů při zadních sedadlech posunutých dozadu a 628 litrů, pokud se sedadla posunou dopředu. Pod kobercem na dně kufru je namísto obvyklé desky další originální věc - skládací zahradní stůl. Asijsky důmyslný je také malé sklopný stolek s držáky nápojů mezi předními sedadly, takže posádka si může vybrat, kde bude piknikovat.
Žádný vůz nemůže poskytnou všechno. Pohodlí je příjemné, ale jízdní vlastnosti Hondy CR-V posazené na zimních pneumatikách nejsou v zatáčkách na silnici úchvatné. Hodně se naklání a má sklon k přetáčivosti. Snad by to na letních gumách bylo lepší. Ovšem udivující výkony na silnici nelze u terénního auta čekat. Do zimních Krkonoš je „céervéčko“ jak stavěné. Pochvalu zaslouží zážehový dvoulitr s proměnlivým časováním ventilů VTEC o výkonu 110 kilowattů. Je tichý, jde pěkně od spodu, a když se k předním kolům přidá náhon zadních (děje se tak automaticky, když přední prokluzují), zvládne Honda hravě kopec, v němž ostatní motoristé nasazují sněhové řetězy.
Honda CR-V 2.0 i-VTEC
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem (cm3) 1998
Největší výkon (kW) 110
Převodovka man. pětistupňová
Objem nádrže (l) 58
Max. rychlost (km/h) 177
Spotřeba (l/100 km) 9,1
Cena (Kč) 849 000