Vláda zřejmě pohřbila trasu do Ostravy
PRAHA (pp) - Pohřeb ostravské dálnici D 47 vystrojila zřejmě vláda svým rozhodnutím z pondělí 29. dubna. Vládní mluvčí Libor Rouček sice konstatoval, že kabinet pouze neschválil návrh smlouvy o soukromém financování výstavby s konsorciem kolem izraelské firmy Housing & Construction a uložil dál na ní pracovat, je však nepravděpodobné, že by vláda stihla ještě do voleb smlouvu uzavřít. Týdeník EURO zjistil, že hlasování dopadlo nerozhodně sedm ku sedmi, proti návrhu smlouvy s H&C ostře protestovali právníci Rychetský a Bureš. Premiér Zeman chce smlouvu dostat na jednání kabinetu ještě jednou na konci května. Zda uspěje, je otázka. Vláda totiž zároveň rozhodla, že dvoukilometrový úsek dálnice procházející Ostravou bude postaven tradičním způsobem za státní peníze. To vyžaduje samozřejmě změny v existujícím návrhu smlouvy. Zahájit stavbu tohoto úseku a vydávat to za splnění předvolebního slibu navrhoval před měsícem ministr dopravy Jaromír Schling. Vysloužil si za to ostrou kritiku od premiéra, včetně hrozby odvolání. Nakonec se Schlingův návrh uskuteční. Aby bylo možné zahájit stavbu ještě do voleb, bude nutné vybrat stavební firmu dle kritizovaného paragrafu 50 zákona o veřejných zakázkách, tedy bez veřejného výběrového řízení. Favoritem pro lukrativní zakázku může být firma se signifikantní zkratkou na počátku svého názvu ODS – Dopravní stavby Ostrava. Tato společnost totiž už pracuje na křížení dálnice s řekou Odrou a provádí přeložky elektrického vedení na trase.