Menu Zavřít

Schváleno. Dopad na životní prostředí je u šesti prioritních staveb vyhovující

25. 1. 2017
Autor: ŘSD

Šest z devíti prioritních dopravních staveb má nová souhlasná stanoviska dopadu na životní prostředí (takzvané posudky EIA). U zbývajících tři staveb očekává ministerstvo dopravy vydání posudků během února.

Kladná stanoviska má nový úsek D1 Říkovice - Přerov, úsek D3 Úsilné - Hodějovice - Třebonín, D11 Hradec Králové - Smiřice - Jaroměř, D49 Hulín - Fryšták, D55 obchvat Otrokovic a modernizace železniční trati v úseku Sudoměřice - Votice. Podle ministerstva dopravy jsou nejvíce připraveny a tedy nejblíže k výstavbě úseky D3, D11 a D35 Opatovice - Ostrov. Poslední zmiňovaný však patří mezi úseky, které ještě stanovisko EIA nemají.

Resort dopravy musí kvůli starým posudkům, které EU přestala uznávat, zopakovat proces posuzování dopadů staveb u více než stovky rozpracovaných stavebních projektů. Pro devět prioritních staveb ale vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces, ale uskutečnit jen zjednodušené řízení. Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992.

bitcoin_skoleni

Seznam prioritních dopravních staveb
D3 Obchvat Českých Budějovic(D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice(D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí - Řevničov)
D48 Frýdek Místek, obchvat
D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov)
D49 Hulín - Fryšták
D55 Otrokovice, obchvat JV část
D11 1106 Hradec Králové - Smiřice
D1 0136 Říkovice - Přerov
Modernizace trati Sudoměřice - Votice

Zdroj: ministerstvo dopravy

Čtěte více:

Brusel posvětil tři velké infrastrukturní projekty v Česku

Doprava loni za projekty utratila dvě miliardy. Letos by to mohlo být více


  • Našli jste v článku chybu?