Menu Zavřít

Se Žatcem stále počítáme

17. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Martin Jahn

EURO: Neúspěch Žatce vás jako šéfa CzechInvestu nijak výrazně nezklamal. Mělo vůbec severočeské město se svou horší infrastrukturou proti Trnavě nějakou šanci? JAHN: Věděli jsme, že Francouzi budou chtít diverzifikovat riziko a nestavět dvě velké továrny v jednom státě. Ale do poslední chvíle jsme doufali v to, že jiné země nestačí technicky připravit pozemek. Slováci nakonec byli připraveni a je to lepší, než kdyby investice skončila v Polsku. Vzdálenost, dopravní a ekonomické vazby na východní sousedy dávají v Trnavě velké možnosti českým subdodavatelům. U nás už mají tradiční dodavatelé PSA vybudovánu velkou základnu, produkují tu například Valeo a Foresia. Podíl, který budeme mít na dodávkách pro Slovensko, bude významný.

EURO: Co znamená neúspěch pro žateckou zónu, která byla kdysi vojenským letištěm? JAHN: Úspěšnou kolínskou zónu jsme také připravovali pro BMW a nakonec tam přišlo TPCA. Podobnou výhodu má nyní i žatecký pozemek – je připraven a jsme schopni s ním pracovat dále. Je třeba si uvědomit, že je to lokalita, která se dostala do posledního kola výběru PSA, a to něco znamená. Jeho slabší stránky jsou v ekologickém znečištění, stojí tam spousta bývalých letištních budov, které je třeba odstranit. Ale s tím se dá pracovat, s Žatcem i severomoravskými Nošovicemi nadále počítáme.

EURO: Severočeši zřejmě prohráli také proto, že do tamního kraje nevede dálnice. Jaká je její perspektiva? EURO: Dostavbu rychlostní komunikace R 7 by mohlo urychlit právě rozhodnutí nějakého významného investora pro Žatec. Pokud by se tak stalo, vše by se dalo stihnout do roku 2006. Pokud nikoli, silnice bude postavena až v roce 2010.

bitcoin_skoleni

EURO: Zmínil jste Nošovice u Ostravy, kam lákáte korejský Hyundai. V jakém stadiu je rozhodování této firmy? JAHN: Vše je v procesu, rozhodnutí padne ještě letos, ale neumím říci kdy. Kromě toho během letošního roku si podle mého názoru začne vybírat lokalitu ve východní Evropě ještě jedna automobilka. Výrobci aut potřebují snižovat náklady, racionalizovat výrobu a tak se musí posouvat na východ.

EURO: Která automobilka to bude? JAHN: Může to být jak americká, tak evropská či japonská automobilka. Nebudu říkat ale žádné jméno.

  • Našli jste v článku chybu?