Menu Zavřít

Sebevědomý Lexus

8. 12. 2005
Autor: Euro.cz

Toyota Motor Czech

MM25_AI

PRAHA (tpk) - S nástupem nových modelů Lexus se tuzemská Toyota rozhodla poskytnout své prémiové značce větší organizační samostatnost na českém a slovenském trhu. Poprvé proto dala vzniknout oddělení Lexusu, jehož vedením 1. prosince pověřila Tomáše Velka. „Nyní zažívá Lexus vzestup, a to jak na domácí japonské půdě, kde se letos premiérově představil po šestnácti letech existence, tak na evropském trhu. Svůj příchod do funkce chápu jako zdůraznění začátku nové etapy v prodeji vozů značky na trzích v Česku a na Slovensku,“ tvrdí manažer, jenž bude mít na starosti marketingovou a prodejní strategii na obou trzích.
Statistiky Svazu dovozců automobilů uvádějí, že počet registrací prémiové značky koncernu Toyota za jedenáct měsíců letošního roku vzrostl oproti stejnému období loni z 56 na 65 vozů. Největší podíl na prodejích měly přitom sedan vyšší střední třídy Lexus GS a sportovně užitkový RX. Nárůst počtu zákazníků značky v příštím roce se dá očekávat jednak díky hybridnímu sportovně užitkovému vozu RX400h a jednak kvůli novému IS, který se jako první Lexus v tuzemsku představí v lednu s turbodieselovým motorem. V Česku by Toyota chtěla v roce 2006 prodat jenom těchto sedanů střední třídy kolem 70 exemplářů, z nichž by podle jejích odhadů měly mít tři čtvrtiny pod kapotou právě naftový agregát.

  • Našli jste v článku chybu?